خواص طالبی و مزایای مصرف آن برای سلامتی بدن

فواید و مضرات طالبی برای سگ ها

وزارت کشاورزی ایالات متحده توصیه می کند یک رژیم غذایی سالم باید شامل ۱٫۵ تا ۲ ظرف میوه در روز باشد. طالبی، مانند هندوانه، عسل و خربزه، همه به مصرف این میزان میوه کمک می کنند. طبق نظر دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، مصرف سبزیجات و میوه ها به عنوان بخشی از رژیم غذایی علاوه براینکه سبب کاهش خطر ابتلا به مسمومیت های گوارشی می شود، با توجه به محتوای مواد مغذی آن، مزایای سلامتی خاصی را نیز ارائه می دهد.

ویتامین A

رنگ نارنجی طالبی تازه به عنوان محتوای مغذی آن محسوب می شود. هر چه پر رنگ تر باشد ویتامین های آن بیشتر است، زیرا میوه حاوی بتا کاروتن، نوعی رنگدانه نارنجی است که به عنوان منبع ویتامین A عمل می کند. هر ۱ ظرف طالبی حاوی ۵۹،۹۶ واحد بین المللی یا IU ویتامین A  است که بر اساس گزارش موسسه لینوس پالینگ بیش از میزان مصرف روزانه توصیه شده برای زنان و مردان بالغ است. ویتامینA  در سیستم شما به حفظ بافت های سالم، سلامت استخوان ها، رتین های کاربردی، رشد سلول های پوستی و سیستم ایمنی قوی کمک می کند. خوردن طالبی به طور منظم به جلوگیری از نشانه های کمبود ویتامین A از جمله از دست دادن بینایی و سیستم ایمنی ضعیف کمک می کند.

ویتامین C

خوردن طالبی تازه باعث افزایش مصرف ویتامین C یا اسید اسکوربیک می شود. به عنوان یک ماده مغذی آنتی اکسیدانی، ویتامین C سلول های شما را از آسیب اکسیداتیو محافظت می کند که می تواند به DNA ، پروتئین ها و غشاهای سلولی شما به عنوان یک اثر جانبی متابولیسم آسیب برساند. پیشگیری از این آسیب ها در مبارزه با بیماری اثبات شده است و طبق گفته موسسه لینوس پالینگ افراد دارای رژیم غذایی حاوی ویتامین C، خطر ابتلا به سرطان های مختلف از جمله سرطان مری و کولورکتال را کاهش می دهند. ویتامین C همچنین بدن شما را با تامین کلاژن، پروتئینی که برای حفظ استخوان ها و پوست قوی ضروری است، کمک می کند. طبق گفته موسسه لینوس پالینگ، یک ظرف طالبی حاوی ۶۵ میلی گرم ویتامین C است که به ترتیب ۸۷ یا ۷۲ درصد از میزان روزانه توصیه شده برای زنان و مردان را تامین می کند.

حاوی پتاسیم

طالبی همچنین به دلیل محتوای پتاسیم آن، دارای مزایای سلامتی است. پتاسیم به متابولیسم بدن کمک می کند و باعث فعال شدن آنزیم هایی می شود که مسئول کشتن کربوهیدرات ها در سوخت های قابل استفاده برای سلول های شما می باشد. همچنین باعث افزایش ضربان قلب و عضلات الکتروشیمیایی و تنظیم فشار خون می شود. طبق گفته موسسه لینوس پائولین، خوردن یک ظرف طالبی باعث افزایش میزان پتاسیم به اندازه ۴۷۳ میلیگرم می شود که حدود ۱۰ درصد از نیاز روزانه پتاسیم را تامین می کند.

مصرف طالبی بیشتر

خوردن طالبی برای یک میان وعده راحت و سالم مناسب است. سعی کنید طالبی را با پنیر یا ماست مصرف کنید – هر دو غذا حاوی پروتئین ها و مواد مغذی هستند که به تنهایی در طالبی وجود ندارد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *