خطرات نشستن طولانی مدت چیست و چه عوارضی در پی دارد؟

خطرات نشستن طولانی مدت چیست و چه عوارضی در پی دارد؟

تحقیقات نشان داده است که نشستن برای مدت طولانی با برخی از خطرات سلامتی، از جمله چاقی و سندرم متابولیک، مجموعه ای از شرایطی که شامل افزایش فشار خون، قند خون بالا، چربی بیش از حد کمر و میزان کلسترول غیرطبیعی مرتبط است. به نظر می رسد نشستن بیش از حد خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی و سرطان را افزایش می دهد.

خطرات نشستن طولانی مدت

در یک مطالعه، بزرگسالانی که بیش از دو ساعت در روز را مقابل تلویزیون یا سایر سرگرمی های مبتنی بر صفحه نمایش می گذرانند با افرادی که بیش از چهار ساعت در روز زمان خود را می گذرانند مقایسه می شوند. کسانی که زمان بیشتری را در مقابل صفحه نمایش حضور داشتند:

  • تقریبا خطر مرگ را به هر علتی ۵۰ درصد افزایش می دهد.
  • حدود ۱۲۵ درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند درد قفسه سینه (آنژین صدری) یا حمله قلبی را افزایش می دهد.

افزایش خطر از دیگر عوامل سنتی برای بیماری های قلبی عروقی، مانند سیگار کشیدن یا فشار خون بالا جدا شده است. نشستن در مقابل تلویزیون تنها نگرانی نیست. هر گونه نشستن طولانی مدت- مانند پشت میز در محل کار یا پشت چرخ – می تواند مضر باشد. به علاوه، صرف چند ساعت در هفته در باشگاه و یا در غیر این صورت انجام فعالیت متوسط ​​و شدید به نظر می رسد به طور قابل توجهی می تواند کمک کند.

درست نشستن برای مدت طولانی روی صندلی

به نظر می رسد کمتر نشستن و بیشتر در حال حرکت بودن به طور کلی تنها راه حل است. شما می توانید به سادگی بایستید و هر زمان که شما فرصت داشتید و در حالی که کار می کنید راه بروید، مثلا:

  • در حالی که با تلفن صحبت می کنید یا ناهار می خورید.
  • اگر مدت زمان طولانی در پشت یک میز کار می کنید، یک برنامه ایستادن را امتحان کنید یا با شمارش معکوس وضعیت خود را بهبود بخشید.
  • به جای جمع آوری افراد در اتاق کنفرانس برای جلسات، با همکاران خود به دور زدن بپردازید.
  • سطح کاری خود را روی یک تردمیل قرار دهید – با یک صفحه نمایش کامپیوتر و صفحه کلید در یک پایه یا میز عمودی آماده به کار با تردمیل مخصوص- به طوری که بتوانید در طول روز حرکت کنید.

تاثیر حرکت – حتی حرکات آرام – می تواند عمیق باشد. اولا کالری بیشتری خواهد سوخت که این ممکن است منجر به کاهش وزن و افزایش انرژی شود. ثانیا فعالیت های عضلانی مورد نیاز برای ایستادن و حرکات دیگر باعث فرایندهای مهمی مربوط به تجزیه چربی ها و قندهای داخل بدن می شود. هنگامی که شما نشستید، این فرایندها غیر فعال می شوند – و خطرات سلامتی شما افزایش می یابد. هنگامی که شما ایستاده اید و یا به طور فعال در حال حرکت است، شما این فرایندها را بازیابی می کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *