با فواید مصرف کیوی خشک شده آشنایی دارید؟

با فواید مصرف کیوی خشک شده آشنایی دارید؟

کیوی شیرین و آبدار ممکن است همیشه برای نگهداری طولانی مدت یا خوردن غذا مناسب نباشد، بنابراین میوه های خشک شده کیوی به عنوان یک جایگزین با مزایای زیاد مورد توجه قرار گرفته است. این میوه خشک شده کم چربی، کم کالری، دارای مواد معدنی سالم و فیبر می باشد. با این حال اغلب دارای قند بسیار زیاد است، بنابراین اگر دارای رژیم غذایی کم قند هستید، آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

کالری و چربی

۵۰ گرم میوه های خشک شده کیوی حاوی ۱۸۰ کالری است. این مقدار بسیار بیشتر از مصرف تازه کیوی است که ۳۰ کالری دارد. بخشی از این امر به دلیل فرآیند خشک کردن میوه است که بر کالری و دیگر مواد مغذی تمرکز می کند. کیوی خشک معمولا شکر را افزایش می دهد، کالری های اضافه شده نیز شامل شکر اضافه شده است. با وجود افزایش کالری، مصرف میوه های خشک کیوی یک گزینه مناسب برای snacking است. برای داشتن رژیم غذایی حاوی ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری میان وعده های غذایی مصرف کیوی خشک پیشنهاد شده است. مصرف کیوی خشک همچنین شامل ۰٫۵ گرم چربی، است که باعث می شود که این میوه خشک شده، یک گزینه مناسب برای رژیم های کم چربی باشد.

کربوهیدرات و فیبر

یک ظرف از میوه های خشک کیوی را بخورید و ۴۳ گرم کربوهیدرات دریافت کنید. برنامه غذایی شما باید روزانه ۲۲۵ تا ۳۲۵ گرم باشد تا سطح انرژی شما را افزایش دهد. شما همچنین ۰٫۵ گرم فیبر را با مصرف این میوه خشک دریافت می کنید. هم کیوی خشک شده و هم کیوی تازه مقدار زیادی فیبر را فراهم می کند – شما به ۲۵ تا ۳۸ گرم فیبر در هر روز نیاز دارید. با این حال، یک مطالعه منتشر شده در شماره سپتامبر ۲۰۰۷ “مجله جهانی گاسترواندرولوژی” نشان می دهد که مردان و زنان چینی که دو بار در روز به مدت چهار هفته کیوی را مصرف کرده اند، به لطف محتوای فیبر، کاهش یبوست را تجربه کردند.

مواد معدنی

میوه خشک کیوی انتخاب خوبی برای افزایش مصرف آهن و کلسیم است. یک ظرف از این میوه ۴ درصد کلسیم روزانه را فراهم می کند. کلسیم کیوی خشک شده، تراکم استخوان و قدرت را افزایش می دهد. شواهد موجود در نسخه مارس ۲۰۱۱ “مجله پریودنتولوژی بالینی”، خوردن کیوی را برای افزایش مصرف آنتی اکسیدانی به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از پریودنتیت، یک وضعیت التهابی بافت ها در اطراف دندان ها مفید می داند. شما همچنین ۳ درصد آهن روزانه توصیه شده را دریافت می کنید، که یک ماده معدنی مفید برای افزایش تولید گلبول های قرمز است.

قند

با توجه به نحوه تهیه معمولی میوه های خشک کیوی – اضافه کردن قند گرانول – این میوه دارای قند زیاد است. یک ظرف حاوی ۲۳ گرم قند است. برخی از این قندها طبیعی است که به سلامتی شما صدمه نمی زند. با این حال، شکر اضافه شده در رژیم غذایی شما می تواند به افزایش ناخواسته وزن و پوسیدگی دندان کمک کند. مصرف کیوی خشک بدون شکر اضافه شده، از مصرف روزانه بیش از ۲۵ تا ۳۷ گرم شکر جلوگیری می کند.


شاید دوست داشته باشید: 

 ارزش غذایی و خواص کیوی چیست و در پیشگیری از چه بیماری هایی مفید است؟

خواص کیوی و مزایای آن برای سلامتی و درمان بیماری ها

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *