کاهش درد قاعدگی و بررسی راه های موثر در آن

کاهش درد قاعدگی و بررسی راه های موثر در آن

شما ممکن است به گرفتگی قاعدگی به عنوان چیزی مانند دوره خود که هر ماه باید بگذرانید نگاه کنید. خبر خوب این است که قبل از اینکه آنها حتی شروع شوند، راه های مختلفی برای کاهش و از بین بردن دردهای قاعدگی وجود دارد. در اینجا چند روش اثبات شده وجود دارد.  اگر راه های ارائه شده در این مطلب ناراحتی های شما را کاهش نداد به پزشک خود اطلاع دهید. درد شما ممکن است نشانه ای از وضعیت شدید تر، مانند آندومتریوز باشد.

روی فرم بودن

جلسات منظم تمرینی می تواند دردهای دوره را کاهش دهد. مری جین مینکین، MD، استاد مؤسسه زنان و زایمان دانشکده پزشکی ییل می گوید: “ما از ورزش برای کمک به همه چیز حمایت می کنیم، اما تمرینات ورزشی هوازی و تمرینات قدرتی برای بهبود دردهای قاعدگی واقعا کمک کننده است.”

دریافت کلسیم کافی

شما می دانید که کلسیم استخوان ها و معضل پوکی استخوان را تقویت می کند. مینکین می گوید، شواهدی وجود دارد که کلسیم ممکن است به PMS و کمردرد کمک کند. هدف شما دریافت ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در روز یا ۱۲۰۰ میلی گرم از طریق غذا یا مکمل ها باشد اگر شما بالای ۵۰ سال سن دارید.

همراه داشتن داروهای ضد التهابی

داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن و ناپروکسن باعث جلوگیری از ساخته شدن پروستاگلاندین ها، مواد شیمیایی که باعث ایجاد دردهای قاعدگی می باشند، می شوند. Minkin می گوید: “مهمترین چیز این است که به یاد داشته باشید قبل از آنکه دردها واقعا شروع شوند، آنها را مصرف کنید.

گرما را بالا ببرید

بسته های حرارتی قابل حمل و پدهای حرارتی به آرامش ماهیچه ها و کاهش شدت گرفتگی های قاعدگی کمک می کنند. آنها همچنین درد را کاهش می دهند. (هرچند کارشناسان هنوز کاملا مطمئن نیستند که چگونه این کار را انجام می دهند)

استفاده از طب سوزنی

مردم برای درمان درد به طب سوزنی نیاز دارند. اکنون موسسه ملی بهداشت طب سوزنی را برای درد قاعدگی و گرفتگی عضلات توصیه می کند. بسیاری از افراد از ترکیب طب سوزنی با مکمل های گیاهی مثل بلادونا، برای کاهش گرفتگی ها استفاده می کنند. اگر مایل به استفاده از طب سوزنی نیستید سعی کنید محل را فورا ماساژ دهید.

ماساژ آروماتراپی

بر طبق یک تحقیق توسط محققان انگلیسی و کره ای، آرام بخش رحم شکمی با روغن اسطوخدوس، گل رز و مریم گلی در حدود یک سوم، درد را کاهش می دهد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *