فواید مصرف کشمش و ارزش غذایی آن

کشمش ها خواص تغذیه بیشتری را نسبت به اندازه کوچک خود نشان می دهند. هنگامی که انگور برای تولید کشمش خشک می شود، مواد مغذی بیشتر متمرکز می شوند و کشمش ها حاوی میان وعده های غنی از ویتامینB، آهن و پتاسیم می شوند. کشمش ها علاوه بر مواد مغذی منبع خوبی از کربوهیدرات ها برای انرژی هستند. یکی از بزرگترین مزایای خوردن کشمش این است که آنها یک روش سریع، آسان و خوشمزه برای به دست آوردن بعضی از نیازهای غذایی روزانه هستند. طبق گفته ChooseMyPlate.gov، زنان باید حداقل ۱٫۵ ظرف میوه و مردان باید ۲ ظرف میوه بخورند.

کربوهیدرات برای انرژی

یک جعبه ۵۰ گرمی کشمش حاوی ۳۴ گرم کربوهیدرات و ۲۶ گرم قند برای تولید سریع انرژی است. با توجه به بررسی مجله علمی مواد غذایی در سال ۲۰۱۳، اگر از محصولات و مکملهای ورزشی برای اضافه کردن کربوهیدرات ها و بهبود عملکرد در هنگام ورزش و یا شرکت در ورزش های استقامتی استفاده کنید شما می توانید با خوردن کشمش از همان مزایا بهره مند شوید. همچنین ۱٫۶ گرم فیبر را دریافت می کنید که ۴ درصد از نیاز مصرف روزانه برای مردان و ۶ درصد برای زنان است. این میزان حدود نیمی از کل فیبر محلول است که به کاهش کلسترول و تعادل قند خون کمک می کند.

آهن

خوردن کشمش هر روز به شما کمک می کند تا نیاز روزانه آهن خود را برطرف کنید. اگرچه اکثر آهن موجود در بدن اکسیژن را در سلولهای قرمز خون حمل می کنند، اما در هر سلول بدن نیز وجود دارد، زیرا کارهای دیگری نیز وجود دارد. این سیستم ایمنی شما را حمایت می کند، به آمینو اسیدها کمک می کند و برای متابولیسم ضروری است. مردان روزانه ۸ میلی گرم و زنان روزانه ۱۸ میلی گرم آهن نیاز دارند، اما هیچ کس نباید بیش از ۴۵ میلی گرم آهن در روز مصرف کند زیرا ممکن است بدنش حالت سمی بودن پیدا کند. یک جعبه کوچک از کشمش حاوی یک میلی گرم آهن است، که ۱۰ درصد نیاز روزانه برای مردان و ۵ درصد نیاز روزانه برای زنان است.

پتاسیم

پتاسیم قادر به حمل بار الکتریکی است که منجر به انقباض عضلات و تحریک ضربه های عصبی می شود. این برای قلب شما حیاتی است زیرا پتاسیم ضربان قلب را تنظیم می کند و همچنین محدود کردن اثر سدیم باعث کاهش فشار خون می شود. ساختارهای ویژه بدن شما به طور مداوم برای حفظ غلظت شدید پتاسیم در سلول ها کار می کنند. یک جعبه ۵۰ گرمی کشمش حاوی ۳۲۲ میلی گرم یا ۷ درصد نیاز روزانه پتاسیم است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *