فواید کنجد خام و نحوه مصرف آن

فواید کنجد خام و نحوه مصرف آن

دانه های چیا، کتان و کنجد به عنوان منبع های تغذیه ای مورد نیاز برای سلامتی مورد استفاده قرار می گیرند و بررسی مزایای دانه های کنجد باعث می شود که این موضوع آسان شود.

منبع تغذیه

دانه کنجد نه تنها یک منبع عالی از فیبر است که از عملکرد گوارشی سالم پشتیبانی می کند،  همچنین دارای مواد مغذی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است که به جلوگیری از بیماری ها و حفظ سلامت کلی کمک می کند. کنجد شامل ویتامین B است که برای عملکرد متابولیک، داشتن موهای سالم، پوست سالم و همچنین عضلات قوی ضروری است. آهن و کلسیم از استخوان های سالم پشتیبانی می کنند، مانع از پوکی استخوان می شوند و وزن سالم را حفظ می کنند. منیزیم، در جذب کلسیم کمک می کند و موجب سالم نگه داشتن تیروئید می شود. دانه های کنجد نیز منبع خوبی از پروتئین هستند، به ویژه برای کسانی که به دنبال پروتئین گیاهی به جای پروتئین حیوانی هستند.

سایر مزایای بهداشتی و فواید کنجد

دانه های کنجد حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند که مزایای سلامتی زیادی دارند که به پیشگیری از بیماری ها کمک می کند و شرایط سلامتی موجود، از جمله کلسترول بالا، پوکی استخوان، فشار خون بالا و آرتریت را بهبود می بخشد.کلسیم، مس و منیزیم موجود در دانه های کنجد عملکرد ریه را بهبود می بخشد، سلامت استخوان را تقویت می کند و التهاب را کاهش می دهد. علاوه بر این، غلظت بالای اسیدهای چرب در دانه ها باعث کم شدن کلسترول  LDL می شود. این کمک می کند تا از بیماری قلبی و سکته مغزی جلوگیری شود.

فواید کنجد خام و نحوه مصرف آن

مقدار کم، پاداش بزرگ

دانه های کنجد مانند آجیل و آوکادو، یک منبع کلیدی اسید چرب امگا ۳ هستند که باعث کاهش التهاب در بدن و بهبود عملکرد مغز سالم می شوند، اما اعتدال، نکته کلیدی است. خوردن فقط ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری در روز به شما اجازه می دهد که مزایای تغذیه ای را بدون مصرف بیش از حد دریافت کنید. کسانی که از آلرژی غذایی رنج می برند، هنگام مصرف دانه های کنجد نیز باید احتیاط کنند. اگر قرمزی، خارش یا ضعف گوارشی از خوردن غذاهای ساخته شده با دانه کنجد حاصل شود، پزشک خود را برای انجام آزمایش خون و آزمایش آلرژی ملاقات کنید.

نحوه خوردن دانه های کنجد

مصرف دانه های کنجد در وعده های غذایی یک کار بسیار آسان و خوشمزه است. Tahini، یکی از مواد اصلی موجود در هوموس، از دانه های کنجد ساخته شده است. برای تهیه خمیر بابونه در و خوش طعم کردن غذاهای خانگی و سس سالاد از کنجد استفاده کنید. شما همچنین می توانید دانه های کنجد را به ترکیبات غذایی و پیاز اضافه کنید. سالاد یا سبزیجات مورد علاقه خود را با دانه های کنجد برای طعم بهتر و از بین بردن مزه تلخ، ترکیب کنید. برای حفظ سلامتی بهتر است از دانه های خام و یا بو داده کنجد استفاده کنید و از دانه های شور و خشک بپرهیزید، زیرا سدیم بیش از حد می تواند منجر به فشار خون بالا و بیماری کلیه شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *