بهترین راه های سالم برای افزایش وزن چیست؟

بهترین راه های سالم برای افزایش وزن چیست؟

ما همواره در مورد اهمیت کاهش وزن برای رسیدن به وزن مناسب و حفظ وزن سالم می شنویم. اما برای برخی از ما، حفظ وزن یک مشکل جدی است. هنگامی که شاخص توده بدنی شما زیر ۵/۱۸ قرار دارد، خطر ابتلا به مشکلات بهداشتی مانند آهن و سایر کمبود های مواد مغذی، سیستم ایمنی سرکوب شده و اختلالات غذا خوردن افزایش می یابد.

اگر BMI محاسبه شده شما زیر ۵/۱۸ است، شما نیاز به مشاوره و برنامه غذایی برای کمک به افزایش وزن سالم دارید. با ارزیابی جامع تغذیه، سلامتی و شیوه زندگی، می توان تعیین کرد که آیا شما در معرض خطر هستید یا نه.

استراتژی های افزایش وزن

خوردن ۳ وعده غذا در روز به علاوه میان وعده

اطمینان حاصل کنید که سه وعده غذایی منظم به علاوه حداقل ۲ میان وعده – یکی در  صبح و یکی در بعد از ظهر- در روز را می خورید. خوابیدن در طول روز نیز یک استراتژی خوب برای بسیاری از افرادی است که مایل به افزایش وزن هستند. انتخاب تنقلات سالم:

  • میوه خشک و آجیل
  • ماست و میوه
  • کلوچه کم چرب و آبمیوه ها
  • کره بادام زمینی و کره با یک لیوان شیر
  • گرانولا با شیر
  • شیرینی خانگی با شیر یا شیر سویا، موز و گردو

بهترین راه های سالم برای افزایش وزن چیست؟

افزودن کالری تا حد ممکن

آب میوه یا شیر را با وعده های غذایی و تنقلات به جای آب مصرف کنید. از کره بادام زمینی استفاده کنید. کشمش یا دیگر میوه های خشک را به غلات صبحانه و همچنین میوه ها و دانه ها را به سالاد اضافه کنید.

انتخاب غذاهای پر کالری

آبمیوه: طالبی، کرانائو، انار، انگور، آناناس و زردآلو دارای کالری بیشتری از سیب، نارنجی، گریپ فروت هستند.

غلات صبحانه: گرانول کم چرب، آجیل، بلغور جو دوسر

سوپ: سوپ عدس، سوپ لوبیا، سوپ جو

سبزیجات: نخود فرنگی، ذرت و هویج کالری بیشتری نسبت به سبزیجات سبز دارند.

انجام ورزش منظم

این کار یاعث می شود بیشتر کالری های اضافی به عنوان عضله و نه به صورت چربی در بدن ذخیره  شود. تمرینات قدرت به رشد عضلات و افزایش وزن کمک خواهد شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *