فواید آب خوردن برای کاهش وزن

فواید آب خوردن برای کاهش وزن

آب بخش مهمی از رژیم غذایی شما است و شما بدون غذا خوردن می توانید تا چند روز با آن زنده بمانید. این که آیا شما هشت لیوان آب در روز بنوشید و یا فقط برای رفع تشنگی خود آن را بنوشید، نباید آن را از رژیم غذایی خود کم کنید.

بدون کالری

آب یک نوشیدنی طبیعی و بدون چربی و کلسترول است. شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی در مورد افزایش کالری ها که مانع از کاهش وزن تان می شود، هر چقدر که میخواهید آب بنوشید. اگر شما به دلیل بی مزه بودن آن دوست ندارید آب بخورید، یک تکه لیمو یا طعم دهنده را به آن اضافه کنید. اگر به یک نوشیدنی شیرین علاقه دارید، نصف لیوان را با نوشیدنی مورد علاقه خود و بقیه لیوان را با آب پر کنید. این کار مصرف کالری ها را تا نصف کاهش می دهد در حالیکه عطر و طعم های مورد علاقه خود را مصرف خواهید کرد.

احساس سیری داشتن

آب خوردن بین وعده های غذایی می تواند احساس سیر بودن را به شما بدهد. وقتی گرسنگی غیرمنتظره ای رخ داد، یک لیوان آب بنوشید. چند دقیقه قبل از غذا آب بخورید تا ببینید واقعا گرسنه یا تشنه هستید. این اقدام ساده قبل از میان وعده باعث می شود، که شما مقدار زیادی در مصرف کالری صرفه جویی کنید. یک مطالعه کوچک در شرکت شیمیایی آمریکایی نشان داد که مصرف دو لیوان آب قبل از غذا باعث می شود افراد ۷۵ تا ۹۰ کالری کمتر در هر وعده غذایی مصرف کنند. اگر سه بار در روز غذا بخورید، می توانید تا روزانه ۲۷۰ کالری بدون داشتن احساس گرسنگی صرفه جویی کنید.

فواید آب خوردن برای کاهش وزن

بدن به اندازه کافی هیدراته می ماند

بدنی که به اندازه کافی هیدراته باشد، یک بدن سالم است. نیمی از بدن شما آب است، اما شما هر روز از طریق عرق کردن، ادرار کردن و متابولیسم آن را از دست می دهید. اگر شما آب از دست رفته را جایگزین نکنید، بدنتان به راحتی دچار کم آبی می شود. استخوان ها و عضلات شما دارای مقدار قابل توجهی آب هستند و هنگامی که به خوبی به آن ها آبرسانی نمی شود، نمی توانند به درستی عمل کنند. این به این معنی است که اثرات تمرینات در شما کمتر می شود و احتمالا خسته تر می شوید. بدن خشک شده تمام آب هایی که می تواند به دست بیاورد را نگهداری می کند، زیرا نمی داند که چه زمانی آب بیشتری دریافت خواهد کرد و این می تواند باعث افزایش وزن شما شود. هنگامی که آب بدن شما به طور منظم تامین شود، با کمال میل از شر آب اضافی خلاص خواهید شد.

کمک به متابولیسم

آب نقش متابولیسمی غذا خوردن را ایفا می کند. هنگامی که شما مقدار کافی آب نخورید، بدن شما در این روند کارایی لازم را ندارد. مطالعه ای در مجله Clinical Endocrinology و Metabolism نشان داد، ۱۴زن و مرد که ۱۷ اونس آب مصرف کردند به طور میانگین به واسطه تلاش برای گرم کردن بدن پس از مصرف آب، میزان متابولیسم ۳۰ درصد افزایش یافت. مطالعه نشان می دهد که به  طور متوسط افزایش مصرف آب به مقدار  ۱٫۵ لیتر در روز برای یک سال می تواند منجر به کاهش وزن تا ۵ کیلوگرم شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *