کاهش وزن در زنان و رهایی از چربی های اضافه

کاهش وزن در زنان و رهایی از چربی های اضافه

دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی معتقدند که مردان نسبت به زنان راحت تر وزنشان و به خصوص چربی اضافی در ناحیه شکمشان کاهش می یابد. این بدان معنا نیست که از دست دادن وزن برای زنان غیر ممکن است یا اینکه زنان نیاز به رویکردی متفاوت برای کاهش وزن  دارند، فقط ممکن است برای رسیدن به اهداف مورد نظر کمی زمان بیشتری نیاز داشته باشند.  تغذیه سالم و تغییر سبک زندگی به شما کمک می کند تا سریعا از دست چربی ها رها شوید، بنابراین می توانید به وزن مورد نظر خود دست یابید.

در ادامه برخی از روشهای کاهش وزن را برای زنان بررسی می کنیم.

کاهش کالری برای از دست دادن سریعتر وزن

کلید از دست دادن وزن خوردن کالری کمتر هنگام مصرف غذا و نوشیدنی است. این باعث کمبود انرژی می شود، بنابراین بدن شما به منابع دیگر سوخت – یعنی بافت چربی شما – نیاز دارد تا تفاوت ایجاد شود. شما با خیال راحت می توانید تا میزان  ۱۰۰۰ کالری کمتر را در روز مصرف کنید که به شما این امکان را می دهد که در هفته ۱کیلوگرم وزن خود را کاهش دهید.

با یک ماشین حساب کالری مورد نیاز روزانه خود را کشف کنید. سپس کالری ها را کم کنید تا وزنتان کاهش یابد. در حالی که ممکن است وسوسه شوید تا بیش از حد مصرف کالری را کاهش دهید تا بتوانید سریع وزن خود را کم کنید، مثلا بیشتر از ۱۲۰۰ کالری مصرف خود را کاهش دهید. ولی خوردن بیش از حد کم باعث می شود متابولیسم بدنتان کاهش یابد و شما در مسیر افزایش وزن قرار گیرید.

دریافت پروتئین خالص

در حالی که به یک رژیم غذایی متعادل نیاز دارید که حاوی غذاهای فرآوری شده مانند دانههای کامل، میوه ها، سبزیجات و چربی های سالم برای از دست دادن وزن است، باید روی پروتئین تمرکز کنید تا بهترین نتیجه را بدست آورید. با توجه به نکات لازم برای تغذیه مناسب، بسیاری از زنان در مصرف پروتئین خود کوتاهی می کنند، اما پروتئین کافی می تواند به شما کمک کند وزن خود را از دست بدهید. پروتئین برای هضم بیشتری کربوهیدرات ها یا چربی ها مصرف می شود، از این رو مصرف بیشتر پروتئین در رژیم غذایی شما، متابولیسم بدنتان را افزایش می دهد.

پروتئین همچنین تغذیه لازم برای تمرینات شما را فراهم می کند، بنابراین شما می توانید بافت عضلانی را ایجاد کنید. به طور متناوب، شما می توانید نیازهای خود را با مصرف یک غذای حاوی پروتئین در هر وعده غذایی، مانند ماهی آزاد، ماهی تن، بوقلمون، مرغ، گوشت گاو و یا تخم مرغ تامین کنید. دیگر مواد غذایی حاوی پروتئین عبارتند از لبنیات غیر فرآوری شده، آجیل، عدس و لوبیا. اگر یک وضعیت پزشکی دارید یا مایل به یک برنامه غذایی شخصی هستید، برای کمک با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

دویدن و فواید آن برای سلامتی و کاهش وزن

لاغر شدن و تقویت عضلات با ورزش

اگر می خواهید سریع وزنتان را کاهش دهید، باید تحرک داشته باشید. ورزش های قلبی عروقی به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید؛ انجام چند نوع تمرین هوازی مانند یک جلسه دویدن بر روی تردمیل، تمرینات دوچرخه سواری و یا تمرین رقص الهام گرفته از باله  برای جلوگیری از خستگی برای سوزاندن کالری مناسب است.

در حالی که سالن های بدنسازی می تواند برای زنان دلهره آور باشد، پمپاژ آهن کلید رسیدن به اندامی مناسب است. نگران نباشید، بلند کردن وزنه های سنگین، شما را حجیم نمی کند، اما این باعث بهبود وضعيت دست ها، هسته و بدن شما می شود و متابولیسم بدن را با ساخت عضله افزایش می دهد. هر هفته یک یا دو تمرین را برنامه ریزی کنید و هر بار تمرینی را انتخاب کنید تا بتوانید تناسب کل بدن خود را کنترل کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید، با یک مربی در باشگاه خود مشورت کنید. یک مربی حرفه ای می تواند به شما در کسب بهترین نتایج کمک کند.

به نکات مربوط به لباس پوشیدن و رفتاری دقت کنید

متاسفانه، حتی روشهای کاهش وزن سریع، بدن شما را یک شبه تغییر نخواهد داد؛ در صورت کاهش وزن ۵۰۰گرم تا ۱ کیلوگرم در هفته، به احتمال زیاد می توانید بعد از چند هفته، ماه یا حتی سال به وزن مورد نظر برسید. این بدان معنا نیست که شما نمیتوانید چندین ترفند را برای به دست آوردن نتایج سریعتر داشته باشید.

در طول روز توجه ویژه ای به وضعیت خود داشته باشید، ایستادن و نشستن درست باعث می شود شما لاغرتر به نظر بیایید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.  همچنین نوع لباسی که می پوشید می تواند به شما کمک کند برای مثال یک رنگ قهوه ای تیره می تواند کمر و بدن شما را بطور بصری باریک تر نشان دهد، در حالی که شلوار های تیره یا دامن می توانند برای باسن های حجیم مناسب و آن ها را کوچکتر نشان دهند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *