رعایت این نکات غذایی طلایی باعث کاهش وزن می شود!

رعایت این نکات غذایی طلایی باعث کاهش وزن می شود!

خوردن شام در یک زمان خاص از روز باعث کاهش وزن نمی شود. صرفه جویی در مصرف کالری موجب کاهش وزن می شود. شام خوردن زمانی که شما واقعا گرسنه هستید و یا در یک زمان خاص، زمانی می تواند به کاهش وزن شما کمک کند  که مصرف کالری را محدود کنید.

خوردن در شب

بعضی افراد معتقدند که خوردن غذا در اواخر شب باعث افزایش وزن می شود، زیرا آنها فکر می کنند که سوخت و ساز بدن شما در شب به تعویق می افتد. با این حال، با توجه به دانشگاه کلمبیا، متابولیسم بدن شما همیشه کار می کند. سایت یادآوری می کند که کالری کم در هنگام کاهش وزن لازم است و مهم نیست اگر شما در انتهای شب غذا بخورید. اگر غذاهای چرب و پر کالری را در اواخر شب می خورید، احتمالا زودتر شام ​​خوردن، ایده خوبی است.

فاصله بین وعده های غذایی

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، تمدید فاصله بین وعده های غذایی ممکن است سبب مصرف کالری بیشتری شود. به عنوان مثال، پنج ساعت فاصله بین وعده های غذایی به جای چهار ساعت حدود ۵۲ کالری به رژیم غذایی کسی که در روز۲۰۰۰ کالری مصرف می کند اضافه می کند. پس از صرف ناهار تا زمان شام صبر نکنید، در نظر گرفتن یک میان وعده سالم بین ناهار و شام برای کنترل گرسنگی مفید است.

تعداد وعده های غذایی

در نظر داشته باشید که یک وعده غذای کوچک را در روز بخورید. یکی از وعده های غذایی قبل از ظهر و یک وعده بعد از ظهر باشد. با توجه به شبکه اطلاعات کنترل وزن، خوردن غذاهای مکرر در طول روز می تواند به شما در کنترل اشتها کمک کند. خوردن وعده های غذایی کوچک نیز ممکن است موجب پر ماندن معده شما در طول زمان شود و موجب می شود شما زودتر احساس سیری کنید.

رعایت این نکات غذایی طلایی باعث کاهش وزن می شود!

وضعیت

کلینیک Mayo می افزاید: خشونت، ترس، خستگی، غم و اندوه و تنهایی می تواند باعث خوردن بیش از حد نیز شود. بهترین زمان برای خوردن شام زمانی است که شما می توانید با توجه کامل به خوردن بپردازید و از آن لذت ببرید. قبل از اینکه شروع به خوردن کنید، مطمئن شوید که گرسنگی شما واقعی است و نه احساسی. اگر اشتهای شما ناشی از خلق و خوی بد است، حواس خود را پرت کنید، استراتژی های مدیریت استرس را امتحان کنید یا از دیگران کمک بخواهید.

ورزش

هنگامی که تصمیم می گیرید شام بخورید، برنامه ورزش خود را در نظر بگیرید. اگر می خواهید بعد از شام ورزش کنید سه تا چهار ساعت برای هضم یک وعده غذایی بزرگ و دو تا سه ساعت برای هضم یک وعده غذای کوچک به معده زمان بدهید. غذا خوردن قبل از ورزش می تواند به مشکلات دستگاه گوارش، به ویژه در دونده ها، افراد دارای مشکل سلامتی، افراد جوانتر، زنان و افراد مبتلا به استرس عاطفی و کسانی که به سختی تمرین می کنند منجر شود. خوردن کربوهیدرات ها ۱۵ تا ۶۰ دقیقه پس از یک تمرین ذخیره گلیکوژن را تجدید می کند و خوردن پروتئین پس از تمرین کمک می کند تا عضله را تعمیر کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *