برای درمان هر چه سریعتر سرماخوردگی چه غذاهایی بخوریم؟

برای درمان هر چه سریعتر سرماخوردگی چه غذاهایی بخوریم؟

سوپ نودل مرغ

خوردن یک کاسه سوپ مرغ داغ وقتی که دچار سرماخوردگی وحشتناک  شده اید باعث می شود بیش از حد احساس راحتی کنید. در سال ۲۰۰۰، دکتر استفن رندار، پژوهشگر دانشگاه نبراسکا، با توجه به مواد موجود در سینه مرغ، نشان داد که سوپ مرغ حاوی مواد ضد التهابی است که می تواند علائم سرماخوردگی را کاهش دهد. تحقیقات هنوز نشان نداده است که چگونه این کار انجام می شود، اما ما می دانیم که یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی سیستم ایمنی بدن شما را تقویت و التهاب را متوقف می کند.

شیر و دیگر مواد غذایی غنی از ویتامین D

غذاهای غنی از ویتامین D مانند شیر یا غلات غنی شده ممکن است به مبارزه با سرماخوردگی کمک کنند. مطالعه ای در سال ۲۰۰۹ توسط بیمارستان عمومی ماساچوست نشان داد افرادی که سطح ویتامین D کمی دارند نسبت به افرادی که کمبود ویتامین D ندارند، بیشتر دچار سرماخوردگی می شوند. به گفته محققان دانشگاه لویولا، این غذاها ممکن است در طول ماه های سرد برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید باشند.

هویج و دیگر مواد غذایی دارای ویتامین A

تمام ویتامین ها برای بدن سالم ضروری هستند، اما دانشکده پزشکی هاروارد می گوید ویتامین  Aنقش کلیدی در حفظ یک سیستم ایمنی قوی دارد. هنگامی که شما سرما خورده هستید، سعی کنید سیب زمینی شیرین، هویج، اسفناج یا سبزیجات مصرف کنید.

چای سبز سرد

چای سبز پر از آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدنتان را حتی زمانی که بیمار هستید تقویت می کند. چای سبز همچنین می تواند به کاهش علائم سرماخوردگی مانند گلو درد کمک کند. دکتر مایکل گرگ به جای درست کردن یک لیوان چای سبز با آب داغ، آن را با آب سرد درست می کند، زیرا سطوح آنتی اکسیدان نسبت به زمانی که با آب جوش ساخته می شوند بالاتر هستند.

سیر

دانا کاردیلو،RN  می گوید: سیر هنگامی که به طور منظم مصرف می شود، به علت ترکیب آلکسیین آن با ایمنی بدن، به جلوگیری از سرماخوردگی کمک می کند. هنگام سرما خوردگی سیر بیشتری بخورید یا سعی کنید آن را در آب پرتقال خرد کنید.

زغال اخته

محققان دانشگاه کورنل دریافتند که زغال اخته دارای بیشترین میزان آنتی اکسیدان نسبت به سایر میوه های آزمایش شده است. آنها را می توانید به تنهایی، یا به همراه کیک غلات یا ماست برای اضافه کردن کمی ویتامین Dهنگام سرما خوردگی مصرف کنید.

چای

چای هنگامی که شما سرما خورده هستید، آرامش بخش است. یک فنجان بذر عصاره خرد شده را به همراه آب گرم، شیرین بیان، سیر، دارچین یا عسل ترکیب کنید. آن را سه بار در روز بخورید. اگر طعم شیرین بیان را دوست ندارید، نعناع را امتحان کنید. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند گزارش داد که چای نعناع برای دفع ادرار، کاهش ریزش مو و سرفه مفید است.

ماهی

Health.com توصیه می کند که مصرف ماهی های چرب مانند ماهی آزاد و ماهی تن، هنگامی که شما سرما خورده هستید، به دلیل محتوی اسیدهای چرب امگا ۳ مفید است. این ترکیبات باعث کاهش التهاب در بدن می شوند که می تواند از تضعیف سیستم ایمنی بدن شما جلوگیری کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *