انار چه ویتامین هایی دارد و چه فوایدی در کاهش وزن دارد؟

فواید انار برای سلامتی بدن

انار با رنگ قرمز و شکل متمایز آن به همراه یک تاج در بالای آن شناخته شده است که البته دارای مزایای سلامتی بسیاری می باشد. مصرف انار به مقدار ۱٫۵ فنجان برای زنان و ۲ فنجان برای مردان در روز توصیه شده است. خوردن انار به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه یک قدم برای رسیدن به سلامتی است، اما مطمئن شوید که میوه های دیگر را نیز برای حفظ رژیم غذایی متعادل و متنوع مصرف می کنید.

فیبر

دانه های انار غنی از فیبر هستند که برای محافظت از سلامت قلب و هضم بهتر غذا لازم هستند. فیبر به شما در محافظت از بیماری قلبی کمک می کند، خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد و دستگاه گوارش شما را هموار می کند. مصرف روزانه انار همراه با رژیم غذایی غنی از غلات کامل و سایر میوه ها و سبزیجات می تواند به روده شما کمک کند. مصرف نصف ظرف انار ۳٫۵ گرم فیبر را ارائه می دهد. به این ترتیب ۱۳ و ۹ درصد از نیاز مصرف روزانه فیبر برای زنان و مردان را فراهم می کند.

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن شما در برابر رادیکال های آزاد کمک می کنند، که در محیط موجود هستند و زمانی ایجاد می شوند که بدن شما غذا را تجزیه می کند. رادیکال های آزاد به سلول های شما آسیب می رسانند، که می تواند به سرطان و بیماری های قلبی منجر شود. انارها پر از آنتی اکسیدان ها مانند تانن ها، پلی فنل ها و آنتوسیانین ها هستند. مصرف روزانه انار آنتی اکسیدان ها را در بدن افزایش می دهد و می تواند به مبارزه با بیماری کمک کند.

خواص انار و فواید آن برای سلامتی بدن

ویتامین C

هنگامی که فصل سرما و آنفلوآنزا می رسد، انار را به عنوان تنقلات مصرف کنید. انار غنی از ویتامین Cاست که می تواند باعث تقویت ایمنی بدن شما در برابر بیماری ها و حفظ سلامتی  شما شود. ویتامینC  همچنین باعث بهبود زخم ها، کمک به رشد و ترمیم بافت های بدن می شود و برای داشتن استخوان ها، دندان ها و غضروف های محکم و سالم ضروری است. نصف فنجان انار، حاوی ۹ میلی گرم ویتامین C-10 است که ۱۲ درصد از مصرف روزانه توصیه شده برای مردان و زنان است.

کنترل وزن

جایگزین کردن یک میان وعده حاوی قند زیاد، کالری بالا و مقدار زیادی چربی با انار به صورت روزانه می تواند به کاهش وزن کمک کند. انارها به اندازه کافی شیرین هستند که شما احساس می کنید دارید غذا می خورید، اما کالری آن ها کم است و دارای مزایای بهداشتی هستند. پس آنها را به عنوان غذای سالم برای مصرف روزانه انتخاب کنید.

میتوانید یک انار را باز کنید و دانه های آن را در یک ظرف ریخته و بخورید.  همچنین می توان آب انار را از بسیاری از فروشگاه ها تهیه و مصرف کرد یا شما می توانید خودتان آب انار گرفته و به صورت طبیعی مصرف کنید. همچنین می توان انار را به ماست و غلات اضافه کرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *