فعالیت های بدنی چه فواید و عوارضی برای بدن دارد؟

ورزش TRX چیست و چه مزایایی برای تندرستی بدن دارد؟

سلامت یک مفهوم کلی است که سلامت جسمی، روانی و اجتماعی شما را پوشش می دهد Department of Health and Children)،  .(۲۰۰۰فعالیت فیزیکی برای هر جنبه ای از سلامت در شما مفید است.

بزرگسالان برای بهره مندی از مزایای سلامتی باید حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی متوسط ​مانند راه رفتن سریع داشته باشند. این به معنی ​​۳۰ دقیقه فعالیت در پنج روز هفته است. کودکان و نوجوانان نیاز به حداقل ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط در ۵ روز از هفته ​​دارند. فعالیت بدنی منظم خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع ۲، سکته مغزی، سرطان، پوکی استخوان و افسردگی را کاهش می دهد. برای افراد سالمند، فعالیت بدنی منظم، خطر افتادن و آسیب های ناشی از آن را کاهش می دهد. مطالعات در ایالات متحده نشان می دهد که فعالیت بدنی منظم درکودکان، نوجوانان، بزرگسالان، افراد معلول و سالخوردگان و همه گروه های قومی باعث کاهش بسیاری از خطرات سلامتی می شود (کمیته مشورتی راهنمایی فعالیت های فیزیکی، ۲۰۰۸). همان طور که فعال تر می شوید، بیشتر خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهید.

چاقی یکی از مهمترین نگرانی های سلامتی عمومی است (وزارت بهداشت و کودکان، ۲۰۰۵) هر چه شما کمتر فعال باشید، بیشتر در معرض خطر اضافه وزن قرار خواهید داشت. گزارش SLÁN  ۲۰۰۷ نشان داد که ۳۸ درصد افراد ایرلندی دارای اضافه وزن و ۲۳ درصد چاق بودند. یکی از پنج کودک و نوجوان ایرلندی دچار اضافه وزن یا چاق هستند (انجمن تغذیه دانشگاه های ایرلند، ۲۰۰۸)

برای داشتن وزن سالم، شما باید فعالیت بدنی منظم و رژیم غذایی سالم داشته باشید. این تضمین کننده تعادل بین انرژی دریافتی شما از مواد غذایی و انرژی مصرفی می باشد. حتی زمانی که وزن خود را کاهش ندهید، ممکن است از فعالیت بیشتر لذت ببرید. مطالعات نشان می دهد که بزرگسالان فعال که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، مزایای سلامتی مشابهی با افراد دارای وزن بدنی سالم دارند.

مزایای فعالیت بدنی برای تمام بزرگسالان (از جمله بزرگسالان دارای معلولیت و افراد مسن)

  • سیستم قلبی و عروقی بهتر و تناسب اندام عضلانی
  • افزایش وزن کمتر
  • کاهش وزن بیشتر – همراه با خوردن کالری کمتر
  • نگهداری بهتر وزن پس از کاهش وزن
  • کاهش خطر ابتلا به مرگ زودرس
  • کاهش خطر سکته مغزی
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی
  • خطر کمتر فشار خون بالا
  • خطر کمتر ابتلا به بیماری چربی خون
  • خطر کمتر ابتلا به دیابت نوع ۲
  • خطر کمتر ابتلا به سندرم متابولیک
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و دیگر سرطان ها
  • کاهش خطر آسیب دیدگی و افتادن
  • کاهش سطح افسردگی
  • عملکرد شناختی بهتر در افراد مسن تر
  • ریسک کمتر شکستگی حاد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان آندومتر
  • تراکم استخوان قوی تر
  • کیفیت خواب بهتر
  • کاهش چربی شکم

چرا ورزش برای دختران خوب است؟

خطرات احتمالی

مزایای فعالیت بدنی به مراتب بیشتر از خطرات احتمالی آن است. تعداد کمی از افراد ممکن است به دلیل شرکت در فعالیت های شدید  و متوسط ​​در مدت زمان توصیه شده، آسیب ببینند. شواهد نشان می دهد که تنها یک آسیب برای هر ۱۰۰۰ ساعت فعالیت پیاده روی رخ می دهد و کمتر از چهار آسیب در هر ۱۰۰۰ ساعت اتفاق می افتد. شايع ترين صدمات آسیب جزئی و کوتاه مدت اندامها و عضلات مانند گرفتگی عضلات و تاندون ها هستند. شما می توانید خطرات احتمالی را با:

  • افزایش سطح فعالیت بدنی به تدریج طی یک دوره زمانی
  • پوشیدن لباس های مناسب و کفش
  • استفاده از تجهیزات مناسب و تجهیزات حفاظتی
  • فعالیت در مکان های امن

کاهش دهید. هر شرکت کننده مسئول ایمنی شخصی خود است. اگر شما خیلی فعال نباشید و یک مشکل سلامتی داشته باشید یا در مورد هر جنبه ای از سلامتی خود نگران باشید، قبل از انجام فعالیت های بدنی باید با پزشک مشورت کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *