فواید گلابی برای افراد دیابتی

خواص گلابی و فواید مصرف آن برای سلامتی بدن

خطر ابتلا به دیابت بسیاری از بیماری های مزمن دیگر از جمله بیماری های قلبی را افزایش می دهد و اگر قند خون شما تحت کنترل نباشد، شانس شما برای ابتلا به بیماری های دیگر بیشتر می شود. همه چیزهایی که می خورید بر روی قند خونتان تاثیر دارد، بنابراین غذاهای خود را با دقت انتخاب کنید. میوه ها، به خصوص گلابی با فیبر بالا، غذای خوبی برای مصرف کنندگان دیابتی است. در زیر برخی از فواید مصرف گلابی ها را برای افراد دیابتی بیان می کنیم.

یک میان وعده سالم

گلابی یک میان وعده بسیار سالم را برای یک فرد مبتلا به دیابت ارائه می دهد. آنها دارای کربوهیدرات و کالری کمی هستند. یک گلابی متوسط ​​ حاوی ۱۰۰ کالری و تنها ۲۶ گرم کربوهیدرات است. نکته کلیدی یک میان وعده خوب برای بیماران دیابتی کنترل کالری و کربوهیدرات است و گلابی ها هر دو را عرضه می کنند.

ویتامین ها و مواد معدنی

بهترین راه برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای بدن شما دریافت آنها از طریق غذا خوردن است. گلابی ها یک دسته گسترده از ویتامین ها و مواد معدنی را که برای سالم بودن نیاز دارید، ارائه می دهند که برای هر کسی و مخصوصا افراد دیابتی مهم است. گلابی حاوی مواد معدنی کلسیم، آهن، منیزیم و پتاسیم و ویتامین های C، E، K، فولات، بتا کاروتن، لوتئین، کولین و رتینول است.

فیبر

گلابی ها، به ویژه با پوست، جزو مواد غذایی حاوی فیبر بالا محسوب می شوند. یک گلابی متوسط ​​حاوی ۵ گرم فیبر است. فیبر بخش مهمی از یک رژیم سالم برای دیابت است. فیبر غذایی باعث کاهش کلسترول و کنترل وزن و قند خون می شود. غذا یا میان وعده دارای فیبر، جذب کربوهیدرات را در جریان خون کاهش می دهد. این باعث پایداری و حفظ قند خون در طول یک دوره طولانی و جلوگیری از کاهش احتمالی قند خون می شود.

رضایت شما را فراهم می کند

اشتیاق به غذای شیرین میتواند تنظیم و کنترل قند خون فرد دیابتی را کاهش دهد. گلابی یک درمان شیرین است که می تواند بدون رنج  و مشکلات مر بوط به کنترل بیماری، اشتیاق به غذاهای شیرین را آرام کند. یک گلابی را به عنوان دسر یا یک میان وعده شیرین بخورید. شما حتی می توانید برش های گلابی را با یک کرم خرد شده بدون چربی برای دسر سالم ترکیب کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *