مزایای انجام تمرینات یوگا برای سلامت جسمی و سلامت روان

مزایای انجام تمرینات یوگا برای سلامت جسمی و سلامت روان

 تقویت استخوان ها، عضلات و مفاصل شما

  • مزایای فیزیکی یوگا بی شمار است. یوگا بدن شما را قوی نگه می دارد، زیرا تمام ماهیچه های بدن شما را به کار می گیرد تا تعادل را حفظ کنید. موقعیت های مختلف یوگا پاها، دست ها، شکم، پشت و شانه ها را تقویت می کند.
  • تمرینات کششی و تنفسی یوگا انعطاف پذیری شما را بهبود می بخشد، به مفاصل، تاندون ها و عضلات کمک می کند. افراد مبتلا به آرتروز یا آرتریت روماتوئید، با انجام تمرینات یوگا، بهبود قابل ملاحظه ای در سفتی، درد و سایر علائم آرتریت مشاهده می کنند.
  • یوگا استقامت شما را بهبود می بخشد، به ویژه در مواردی که ورزش های یوگا مانند اشتونگا، قدرت، وینیاسا و یوگا بیکامام را انجام دهید. این تمرینات یوگا باعث تمرین شدید قلب و عروق می شود.
  • یوگا هاتا می تواند درد مزمن پشت و گردن را از بین ببرد، از آنجایی که حالت ها و موقعیت های کششی آرام عضلات پشت و گردن شما را تقویت می کند.
  • یوگا اغلب برای کمک به بهبود زخم های مختلف، از جمله آسیب های حرکات تکراری، آسیب های زانو و کمر، کشیده شدن همسترینگ، حتی سوختگی های جزئی پوست تجویز می شود. البته، قبل از استفاده از یوگا به عنوان یک درمان برای هر آسیب، باید با پزشک خود مشورت کنید.
  • یوگا یک ورزش عالی است که می تواند تراکم استخوان شما را بهبود بخشد. این امر به ویژه برای زنان نزدیک به یائسگی مفید است، زیرا یوگا می تواند به کاهش پوکی و یا نازک شدن استخوان کمک کند.

مزایای یوگا برای سیستم قلب و عروق

  • فرم های یوگا فشار خون شما را کاهش می دهند، زیرا (حرکات و موقعیت های یوگا) هنگامی که تمرکز خود را بر تنفس می گذارید خون را به طور مساوی در بدن شما پخش می کند.
  • افراد مبتلا به فشار خون بالا می توانند از مزایای یوگا به شدت بهره ببرند، زیرا یوگا هاتا می تواند ضربان قلب و فشار خون شما را کاهش دهد. بسیاری از تمرین کنندگان ادعا میکنند که یوگا کلسترول را نیز کاهش داده است.
  • یوگا قدرت، یک فرم عالی از تهویه قلبی است که ماهیچه ها را در حالی که خون و اکسیژن را در بدن شما نگه می دارد، تقویت می کند.

مزایای یوگا بر سلامت روان

  • یوگا به فرد آرامش می بخشد و این یک شکل موثر درمان روانشناختی است. یوگا اضطراب و استرس را کاهش می دهد و موجب سلامت بهتر خلق و خوی و تمرکز بیشتر در طول روز می شود. یوگا برای کمک به درمان انواع مختلف اختلالات عاطفی و روانی، از جمله اضطراب حاد، افسردگی و نوسانات ایجاد شده است.
  • حتی کودکان می توانند از یوگا بهره مند شوند. کودکان مبتلا به اختلال عدم تمرکز و بیش فعالی می توانند یاد بگیرند که با استفاده از تمرینات تنفسی یوگا آن را کنترل کنند.
  • از آنجا که یوگا نوعی مدیتیشن است، این امر منجر به آرامش درونی می شود که مزایای سلامتی فراوانی دارد.
  • یوگا برای کمک به قربانیان شکنجه یا سایر ضایعات جسمی و روحی مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای یوگا در سایر شرایط بهداشتی

  • سردرد مکرر دارید؟ یوگا می تواند شما را از سردرد، تنش و میگرن خلاص کند. زیرا یوگا خون و اکسیژن را به سر شما هدایت می کند که اغلب می تواند از شروع سردرد جلوگیری کند.
  • تمرین یوگا به شما کمک می کند آنتی اکسیدان ها را در سراسر بدن افزایش دهید، که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سریع بیماری یا آسیب می شود.
  • یوگا می تواند به کاهش و حفظ وزن سالم در زندگی کمک کند. تمرینات قدرتی یوگا کالری را می سوزاند و باعث کاهش وزن می شود.
  • بسیاری از زنان که در معرض یائسگی قرار می گیرند، شروع به تمرین یوگا می کنند.

مزایای یوگا در زندگی روزمره

  • یوگا می تواند به درمان بی خوابی کمک کند، زیرا تمرین یوگا به طور منظم موجب خواب بهتر و عمیق تر می شود.
  • یوگا می تواند به کاهش خستگی کمک کند و انرژی فرد را در طول روز حفظ کند.
  • یوگا یک درمان مؤثر برای انواع بیماری های خودایمنی است زیرا می تواند نشانه های این بیماری ها نظیر گرفتگی ها، ناراحتی، خستگی و ضعف را کاهش دهد.

در نهایت تمرین منظم یوگا مزایای متعدد و قابل توجهی را برای سلامتی شما ایجاد می کند

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *