راه های دریافت ویتامین D کدامند و در چه غذاهایی یافت می شود؟

کرم ویتامین C چیست و چه کاربردها و فوایدی دارد؟

اگر شما به دنبال افزایش ویتامین D دریافتی هستید، در اینجا ۴ راه برای کمک در رسیدن به این هدف وجود دارد.

دریافت ویتامین D

 در معرض نور خورشید قرار بگیرید

روش سنتی برای افزایش سطح ویتامین D در شما با قرار دادن یک منطقه بزرگ پوستی به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در زیر نور خورشید رخ می دهد. لایه بیرونی پوست، اشعه ماوراء بنفش (UVB)  را جذب می کند. برخی از عوامل که تاثیر می گذارد پوست شما چقدر ویتامین D3 تولید کند عبارتند از:

سطح پوست در معرض نور خورشید

هنگامی که ما می گوئیم “یک منطقه بزرگ پوست شما”، معنای آن مناطق بیشتری از چهره و دستان شماست. کمر، پشت و شکم شما نشان دهنده یک منطقه بزرگ پوست است، بنابراین اینها قسمت هایی از بدن شما هستند که بیشترین ویتامین D را می توانند دریافت کنند.

رنگ پوست

هر چه پوست شما تیره تر باشد، باید زمان بیشتری را در زیر خورشید قرار دهید تا همان مقدار ویتامین D را در مقایسه فردی که رنگ پوست روشن تری دارد تولید کنید.

زمان روز

پوست شما پرتوهای UVB را در روزهای آفتابی بیشتر جذب می کند.

فصل

پوست شما ویتامین D را از خورشید تابستان تولید می کند.

محل سکونت

کسانی که نزدیک به استوا زندگی می کنند قادر به تولید ویتامین D بدون در نظر گرفتن فصل هستند.

نکته: بسیاری از افراد متخصص در مورد نور خورشید بیش از حد هشدار می دهند. توصیه می شود که نوزادان از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید حفظ شوند.

ویتامین D و مزایای آن برای سلامتی بدن

 مصرف غذاهایی که به طور طبیعی حاوی ویتامین D هستند

غذاهای بسیار کمی به طور طبیعی حاوی ویتامین D هستند. اگر شما عاشق ساردین هستید، پس خوش شانس هستید. این یکی از معدود غذاهایی است که به طور طبیعی حاوی ویتامین D است، اما شما باید مقدار زیادی ویتامین D را بخورید. اکثر سازمان های پزشکی توصیه می کنند مقدار بیشتری از ویتامین D را در روز از طریق مصرف مواد غذایی مانند قارچ و شیر دریافت کنید.

 مصرف مواد غذایی که با ویتامین D غنی شده اند

از آنجایی که غذاهای کمی به طور طبیعی حاوی ویتامین D هستند، ممکن است با خوردن غذاهای غنی از ویتامین Dمانند شیر غنی شده، برخی غلات و نان های خاص  شانس بیشتری برای دریافت آن داشته باشید.

 مکمل های ویتامین D را مصرف کنید

اگر برای گرفتن نور خورشید کافی یا خوردن ماهی و آشامیدن شیر به میزان کافی به صورت روزانه دچار مشکل هستید، ممکن است مصرف مکمل ویتامین D را در نظر بگیرید. بسیاری از مولتی ویتامین ها حاوی ویتامین D هستند، اما دوز را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حاوی مقادیر توصیه شده باشند. با متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید و به دنبال یک محصول ویتامین D باشید که برای شما مناسب است. قالبهای ویتامین D مایع برای مصرف و جذب آسان بهتر هستند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *