غذاهای مفید برای بهبود بینایی و تقویت چشم ها چیست؟

غذاهای مفید برای بهبود بینایی و تقویت چشم ها چیست؟

هویج

شما احتمالا شنیده اید که هویج و دیگر میوه ها و سبزیجات نارنجی سبب سلامت چشم و محافظت از بینایی شما می شوند و این درست است: بتا کاروتن، نوعی از انواع ویتامین  A است که این میوه ها را به رنگ نارنجی در می آورد و کمک می کند تا شبکیه و سایر قسمت های چشم درست عمل کند.اما خوردن تنها راه دریافت بتا کاروتن برای بهبود بینایی نیست. گرچه ارتباط آنها با دیدگاه به خوبی شناخته نشده است، چندین ویتامین و مواد معدنی برای چشم های سالم ضروری است. این پنج غذا را در رژیم غذایی خود را برای بهبود وضعیت بینایی قرار دهید.

سبزیجات(برگهای سبز)

آنها دارای لوتئین و آنتی اکسیدان های zeaxanthin می باشند و مطالعات نشان می دهد که خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهد.

تخم مرغ

طبق نظر پل دانگرتی، MD، مدیر پزشکی Dougherty Laser Vision در لس آنجلس، زرده تخم مرغ منبع اصلی لوتئین و zeaxanthin plus، است که کمک می کند خطر بازگشت ماکولا  کاهش یابد.

بادام ها

تحقیقات نشان می دهد که آنها با ویتامین E غنی شده اند، که باعث کاهش دژنراتیو ماکولا می شود. تنها چند عدد بادام در حدود ۳۰ گرم نیمی از دوز روزانه ی شما را فراهم می کند.

خستگی چشمان به چه دلایلی رخ می دهد و راه های پیشگیری از آن چیست؟

ماهی چرب

جیممی لی، مدیر بخش جراحی انکساری در مرکز پزشکی مونته فایر، در سال ۲۰۰۹،  کشف کرد که در بین ماهیان دریایی ماهی قزل آلاو ماهی تن  از DHA غنی است، که یک اسید چرب در شبکیه شما است که سطح پایین  آن با سندرم چشم خشک مرتبط است.

بوقلمون

گوشت بوقلمون یک درمان خوشمزه برای بهبود بینایی است زیرا  حاوی مقدار زیادی پروتئین، کلسیم، روی و ویتامین B است که برای حفظ بینایی شما ضروری است. همچنین به عنوان یک عامل کاهش دهنده آب مروارید و انقباض عضلانی چشم عمل می کند.

سیب زمینی شیرین

بسیاری از آنها نمی دانند که سیب زمینی شیرین با شیرینی خفیف، انبار بسیاری از ویتامین های ضروری برای چشم مانند ویتامین A، بتا کاروتن، پتاسیم، ویتامین C و فیبر و غیره است، که مانع از آسیب چشم و بهبود سلول های آسیب دیده چشم می شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *