افزایش قد کودکان با این پنج مرحله ساده و موثر

ورزش های موثر در افزایش قد بانوان

قد کودک به وسیله ژنتیک و مصرف روزانه غذا تعیین می شود. طبق گفته KidsHealth.org، رشد کودکان پس از سال اول زندگی کاهش می یابد. در زمانی که فرزند شما به سن بلوغ می رسد، سن رشد در دختران بین ۸ تا ۱۳ سالگی و پسران بین ۱۰ تا ۱۵ سالگی اتفاق می افتد. به منظور اطمینان از این که قد و وزن کودک شما در حد نرمال است، باید عادت های خاص زندگی را یاد بگیرید. هر کودک با نرخی متفاوت رشد می کند و بعد از بلوغ رشدش متوقف می شود.

مرحله ۱

فرزندتان را به موقع به رختخواب بفرستید. طبق گفته KidsHealth.org، کودکان نیاز به ۱۰ تا ۱۲ ساعت خواب در شب دارند. بدن کودک شما بدون استراحت کافی نمی تواند رشد کند. افزایش زمان خواب حتی یک ساعت در هر شب به تکمیل چرخه رشد فرزندتان کمک می کند.

مرحله ۲

فرزند خود را با غذاهای دارای پروتئین بالا مانند ماهی و گوشت های تازه تغذیه کنید. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه، کودکان دارای رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا نسبت به کودکان دارای رژیم غذایی کم پروتئین افزایش قابل ملاحظه ای در قدشان داشته اند.

افزایش قد کودکان با این پنج مرحله ساده و موثر

مرحله ۳

فعالیت های ورزشی روزانه مانند دوچرخه سواری، پیاده روی و یا ورزش در فضای باز را به منظور حفظ رشد معمولی کودک خود و مبارزه با چاقیشان فراهم کنید. به گفته KidsHealth.org، این فعالیت ها به جای نشستن در مقابل تلویزیون یا بازی های ویدئویی، تحرک کودک شما را حفظ می کند.

مرحله ۴

از مصرف کلسیم، آهن و ویتامین A در تغذیه روزانه کودک خود اطمینان حاصل کنید. با توجه به مجله تغذیه، اگر چه نتایج تحقیق تنها با این مواد مغذی متناقض نبوده است، با این حال ترکیب با پروتئین ها به جای شیرین تر آن ها به رشد کودک شما کمک خواهد کرد.

مرحله ۵

به طور مرتب با فرزندتان به پزشک مراجعه کنید تا قد و وزن آن ها را بررسی کنید. تشخیص زود هنگام توقف رشد ناگهانی کمک خواهد کرد که دکتر شرایط پزشکی اصلی فرزند شما را که نیاز به درمان فوری دارد، تعیین کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *