فواید ورزش در دوران بارداری و تاثیر آن در زمان زایمان

فواید ورزش در دوران بارداری و تاثیر آن در زمان زایمان

طبق نظر کالج پزشکی آمریکا، ورزش در دوران بارداری به نفع مادر و کودک است. تمرینات، تناسب اندام را افزایش می دهد، سلامت نوزادان را تضمین می کند، ناراحتی را کاهش، وزن سالم را افزایش و زایمان را آسان تر می کند. ورزش در دوران بارداری نیز مزایای روانشناختی زیادی دارد.

کاهش ناراحتی فیزیکی

هنگام بارداری، کمر درد، یبوست، خستگی و ورم ممکن است باعث ناراحتی شود. فعال بودن در حین بارداری شما می تواند درد فیزیکی را که تجربه می کنید، کاهش دهد. ورزش باعث بهبود گردش خون می شود که منجر به کاهش تورم، هضم و جذب مواد مغذی می شود. علاوه بر این گردش خون مناسب خطر ابتلا به رگهای واریسی را کاهش می دهد.

زمان زایمان کاهش می یابد

در حالی که زمان زایمان متغیر است، تحقیقات نشان داده است زنانی که اغلب ورزش متوسط ​​و شدید انجام می دهند، زایمان هایی که دارند یک سوم کوتاه تر از زایمان زنانی است که ورزش نمی کنند. دکتر جیمز کلپ، نویسنده ترویج از طریق بارداری شما، در مطالعاتش نشان می دهد که ورزش منجر به بارداری و زایمان آسان تر می شود. مطالعه او در مورد ۵۰۰ زن باردار ثابت کرد که زنان بارداری که ورزش می کنند مدت زمان صرف شده در زمان زایمانشان، یک سوم کاهش یافته است و ۶۵ درصد زنان در چهار ساعت یا زمان کمتر زایمان کردند.

ورزش های مفید در دوران بارداری و مزایای آن

کاهش استرس

ورزش یک روش مناسب است که شرایط رها سازی استرس شما را فراهم می کند. مولی کیمبال، متخصص دندانپزشک و رژیم غذایی ورزشی، می گوید اندورفینی که در طول ورزش منتشر شده، کاهش استرس و بهبود خلق و خو و اثرات روحی مثبت را ایجاد می کند. ورزش همچنین می تواند ظاهر شما را بهبود ببخشد و به شما در بهبود خواب کمک کند.

افزایش انرژی

هنگامی که شما احساس تهوع و خستگی می کنید طبیعی است که انگیزه ای نداشته باشید و نتوانید به انجام فعالیت ورزشی بپردازید. یک برنامه ورزشی به تدریج آغاز می شود که این علائم را بهبود می بخشد. ورزش، انرژی شما را افزایش می دهد و استقامتتان را بهبود می بخشد، که ممکن است به شما در کنترل درد کمک کند.

کمیته کالج متخصص زنان و متخصص زنان و زایمان (ACOG) در زمینه مراقبت های زنان و زایمان توصیه می کند که ورزش متوسط به مدت​ ۳۰ دقیقه یا بیشتر در روز برای زنان باردار انجام شود. با این وجود، قبل از شروع هر برنامه ورزشی، با پزشک خود مشورت کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *