کاهش وزن و تقویت قلب با استفاده از کلم

یکی از سبزیجاتی که به وفور در دسترس است و اغلب نادیده گرفته می شود، کلم است.کلم شامل اشکال و رنگ های مختلف است از کلم بروکلی گرفته تا گل کلم همه آنها مفیدند.کلم به دلیل ارزش تغذیه ای فراوان برای سلامتی توصیه می شود دارای  فیبر، فولات، منگنز، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین B6، K و C است. علاوه بر این، دارای مواد مغذی مانند ویتامین A، آهن و ریبوفلاوین است حاوی آنتی اکسیدان های قوی، از جمله پلی فنل ها  است.کلم نه تنها خوردنی سالمی است، بلکه خوشمزه هم است. خام یا پخته شده آن هر دو مفید است، و  می توانید آن  را در سالاد، سوپ، خورش ها و ترشی ها استفاده کنید

کلم به کاهش وزن کمک زیادی میکند

کلم یک سبزی مناسب برای افرادی است که می خواهند بطریق سالم وزنشان را پایین بیاورند.یک فنجان کلم خرد شده فقط ۲۲ کالری دارد. بنابراین، کلم  با داشتن کالری کم به کاهش وزن کمک میکند، همچنین،  دارای فیبر و کلسیم  است و برای سلامت سیستم گوارشی بسیار توصیه می شود. همچنین کلم  دارای  آب زیادی است،بدن را هیدراته نگه داشته و انسان را برای مدتی سیر نگه میدارد

در واقع، در دهه ۱۹۵۰، رژیم غذایی سوپ کلم به عنوان یک راه سریع  و موثر برای کاهش وزن بود. ، اما با کمبود کربوهیدرات های پیچیده،  رژیم سوپ کلم نباید به مدت بیش از یک هفته ادامه پیدا کند

کاهش وزن و تقویت قلب با استفاده از کلم

کلم برای سلامت قلب

آنتوسیانین ها در کلم قرمز به از بین بردن التهاب بدن کمک می کنند . کلم همچنین دارای پلی فنول است که  باعث جلوگیری از ایجاد پلاکت و تنظیم فشار خون می شود. این، به نوبه خود، به کاهش خطر بیماری قلبی عروقی کمک می کند.محتوای پتاسیم در کلم نیز برای تنظیم فشار خون توصیه می شود. مصرف پتاسیم  هم از سکته پیشگیری میکند علاوه بر این، کلم کلسترول بد را کاهش داده و کلسترول خوب را  افزایش میدهد

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *