مزایای سلامتی مصرف قارچ چیست و چه نقشی در درمان سرطان دارد؟

خواص قارچ و مزایای آن در سلامتی و درمان بیماری ها

تنظیم غده تیروئید

بسیاری از مردم این روزها مشکلاتی مربوط به تیروئیدشان از جمله  Hypo (عملکرد کم) یا Hyper (بیش از فعال) دارند و هر دوی این اختلالات تاثیر زیادی بر سلامت عمومی دارند. یکی از نقش های کلیدی غده تیروئید تنظیم متابولیسم است، بنابراین مسائل مربوط به تیروئید اغلب منجر به مشکلات کنترل وزن می باشد. تیروئید همچنین برای تنظیم دمای بدن و بازسازی سلول ها جهت جوان و سالم ماندن است. یکی از بهترین غذاها برای غده تیروئید، قارچ هاست. قارچ ها انواع مختلفی دارند. تمام قارچ ها دارای مواد مغذی ضروری به دلیل محتوای بالای ید، ویتامین D و بسیاری از ویژگی های ضد اکسیدانی دیگر  هستند.

بهبود ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن ما برای محافظت از ما است، اما برخی از شرایط در واقع باعث التهاب می شود، زیرا سیستم ایمنی بیش از حد فعال است. آلرژی نمونه خوبی از این شرایط است. قارچ راه حل آن است. این به این دلیل است که قارچ ها ترشح ایمونوگلوبولین A بزاق (sIgA) را تسریع می کنند. sIgA می تواند بدون ایجاد شرایط التهابی، ایمنی را افزایش دهد. یک مطالعه نشان داد که فقط با خوردن یک ظرف قارچ پخته در روز به مدت یک هفته ترشحات sIgA  ۵۰% افزایش می یابد.

قارچ ها همچنین حاوی داروی گیاهی مانند بتا گلوکان هستند که یک ترکیب تقویت کننده ایمنی فوق العاده اند. این اطلاعات برای افراد مسن یا بالا بردن سطح ایمنی بدن افراد مناسب است، اما به یاد داشته باشید شما نمی توانید فقط یک فنجان قارچ بخورید و انتظار داشته باشید که برای همیشه جواب بدهد، نتایج فقط در صورتی ظاهر می شود که شما به عنوان بخش منظمی از رژیم غذایی قارچ را  بخورید.

مفید برای درمان سرطان

قارچ ها دارای مجموعه ای از خواص ضد سرطانی به دلیل  lectin های تخصصی هستند که باعث جلوگیری از رشد و تقسیم سلول های سرطانی می شوند و از سرطان پستان جلوگیری می کنند. به علاوه قارچ ها فوق العاده دارای سلنیوم بالا هستند که به عنوان یک ماده معدنی کلیدی در درمان سرطان شناسایی شده است. تجزیه و تحلیل مطالعات منتشر شده در سال گذشته در اپیدمیولوژی سرطان، بیومارکرها و  روش های پیشگیری نشان داد که سطح بالای سلنیوم (اندازه گیری شده در سرم خون) خطر ابتلا به سرطان مثانه را پایین می آورد.

۱۰۰ گرم کرم خام ۴۷٪ ، شیرینی های پخته شده ۴۵٪ و قارچ های سفید خام ۱۷٪ نیاز روزانه سلنیوم را تامین می کنند.

یک منبع عالی از ویتامین D

قارچ ها بالاترین منبع گیاهی حاوی ویتامین D در طبیعت هستند. شما واقعا می توانید یک بسته قارچ خریداری کنید و  رشد خود را افزایش دهید و با قرار دادن آنها در خورشید، درست قبل از مصرف آنها، مقدار ویتامین D را بیشتر افزایش دهید. خوردن فقط سه قارچ در روز می تواند نیاز روزانه شما را تامین کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *