فواید سلامتی مصرف تخم مرغ چیست و چه ویتامین هایی دارد؟

فواید سلامتی مصرف تخم مرغ چیست و چه ویتامین هایی دارد؟

مارسی به مطالعات متعددی اشاره می کند که نشان می دهد در مصرف تخم مرغ به طور منظم اثرات مضر وجود ندارد. این مطالعات به این نتیجه رسیدند که افراد مبتلا به بیماری های قلبی می توانند به راحتی هر روز دو تخم مرغ را مصرف کنند بدون آن که تاثیر منفی بر کلسترول، فشار خون و یا وزن آنها داشته باشد.

مارسی مردم را به خوردن تخم مرغ کامل، از جمله زرده آن تشویق می کند. مارسی می گوید بسیاری از مردم دچار کمبود مواد مغذی هستند که در زرده تخم مرغ وجود دارد. انواع ویتامین ها و سایر مواد مغذی در کل تخم مرغ بخش مهمی از  یک رژیم غذایی متعادل است. در ادامه برخی از مزایای سلامتی مصرف تخم مرغ را بررسی می کنیم.

  • تخم مرغ دارای پروتئین بالا و مقدار ۶ گرم در یک تخم مرغ ۷۰ کالری بزرگ است که آن را به یک منبع پروتئینی عالی برای گیاهخواران و کسانی که مصرف گوشت خود را محدود کرده اند، تبدیل کرده است. پروتئین به شما کمک می کند که عضلات را بسازید و همچنین بافت آسیب دیده را پس از تمرین ترمیم کنید.
  • تخم مرغ حاوی چربی های سالم است که کمک می کند تا قند خون شما تثبیت و به مدت طولانی حفظ شود. اکثر زرده تخم مرغ حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامتی قلب است، هرچند این مقدار بر اساس رژیم غذایی مرغ متفاوت است. برخی از مارک های تخم مرغ برچسب امگا ۳ را اضافه کرده اند.
  • تخم مرغ کامل یکی از بهترین منابع کولین هستند. هر کدام شامل ۳۰٪ از میزان کولین روزانه توصیه شده (RDA) شما هستند، که عمدتا در زرده است. کولین یک ویتامین B است که برای توسعه مغز جنین ضروری است و ممکن است خطر ابتلا به سرطان را در بزرگسالان کاهش دهد. کولین به بدن کمک می کند تا سروتونین (هورمون شادی) را تولید کند، التهاب را کاهش دهد و سلامت مغز را حفظ می کند.
  • گوگرد در تخم مرغ ها به جذب کولین و انواع دیگر ویتامین های B کمک می کند. همچنین در تولید کلاژن برای پوست سالم، مو و ناخن مفید است.
  • تخم مرغ یکی از منابع غذایی حاوی ویتامین D است. یک تخم مرغ بزرگ حاوی ۴۵ IU از ۶۰۰ IU است که شما در هر روز نیاز دارید. ویتامین D به جذب کلسیم کمک می کند تا سلامت استخوان را بهتر کند.
  • مطالعات متعدد نشان داده است، افرادی که تخم مرغ را به عنوان بخشی از صبحانه خود می خورند، نسبت به کسانی که کربوهیدرات های پیچیده می خورند روزانه کالری کمتری مصرف می کنند. خوردن پروتئین در صبحانه به شما کمک می کند طول عمر بیشتری داشته باشید و در طول روز به شما کمک می کند تا از گرسنگی نجات پیدا کنید.

خواص تخم مرغ و آلرژی کودکان به آن

  • زرده تخم مرغ دارای آنتی اکسیدان های لووتین و زاکسنتین بالایی است که در پیشگیری از دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مهم می باشد. تخم مرغ حدود ۱۰ درصد از RDA ویتامین A ، یکی دیگر از ویتامین های مهم برای محافظت از چشم ها و جلوگیری از کاهش دید را فراهم می کنند.
  • آنتی اکسیدان ها در تخم مرغ ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را کاهش دهند. مطالعه دیگری نشان داد که پروتئین موجود در تخم مرغ می تواند به کاهش فشار خون کمک کند و خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

مارسی می گوید که تخم مرغ های پرورش یافته – مرغداری هایی که علوفه را حداقل به عنوان ۲۰ درصد از مواد غذایی به مرغ ها می دهند – کلسترول و چربی اشباع شده کمتر، ویتامین A بیشتر و سه برابر امگا ۳، ویتامین D و ویتامینE  نسبت به تخم مرغ های موجود در سوپر مارکت معمولی دارند.

زرده در تخم مرغ های دارای برچسب ارگانیک ممکن است عمیق تر و دارای عطر و طعم غنی تری باشد. بعضی از مردم معتقدند تخم مرغ های قهوه ای سالم تر هستند، اما تنها این مورد نشانه سالم تر بودن نیست. اندازه و رنگ یک تخم مرغ توسط مرغ تعیین می شود. جوجه های قهوه ای تخم مرغ های قهوه ای و جوجه های سفید تخم مرغ های سفید می گذارند اما تغذیه آنها مشابه است.

مزایای سلامتی تخم مرغ آنها را به غذایی تبدیل کرده است که باید در وعده های غذایی چندین بار در هفته مصرف کنید. آنها می توانند در هر وعده غذایی، از صبحانه تا  شام یک عدد تخم مرغ را مصرف کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *