فواید خوردن کشمش برای کودکان و نکات بهداشتی در مصرف آن

فواید خوردن کشمش برای کودکان و نکات بهداشتی در مصرف آن

کشمش منابع خوبی از کربوهیدرات ها و آهن است که برای کودک شما بسیار مفید است. این می تواند یک جایگزین سالم برای شکلات ها و آب نبات ها باشد. بهترین و شیرین ترین انگور خشک می شود تا کشمش ایجاد شود. با این حال، شما باید مراقب خطرات قورت دادن کشمش های کوچک، باشید. از آنجایی که نوزادان تمایل دارند همه چیز را در دهان خود قرار دهند، اطمینان حاصل کنید که توصیه های پزشکی برای پیشگیری از بیماری کودکتان را دنبال کنید. کشمش منبع مواد مغذی است و اگر واقعا می خواهید نوزاد شما از این میوه های خشک بهره مند شود، اطمینان حاصل کنید که توصیه های پزشک را در نظر داشته باشید.

در اینجا چند نکته برای یادآوری اینکه در چه سنی بچه ها می توانند کشمش مصرف کنند ذکر شده است:

  • شما نباید کشمش را تا زمانی که کودک شما حداقل ۷ تا ۹ ماهه است، به او بدهید.
  • شما باید بدانید که او برای خوردن کشمش آماده است زمانی که او با قاشق کشمش می خورد.
  • دندانهای پشتی یا دندان های جلو معمولا بعد از یک و نیم سالگی ظاهر می شوند.
  • نوزادان دارای مشکلات فیزیکی و تاخیرهای رشد، دچار بلعیدن یا جویدن دشوار هستند. در این مورد نباید به بچه ها کشمش را پیشنهاد کنید.

رعایت مسائل مربوط به سلامتی

کشمش ها برخی از اثرات نامطلوب سلامتی را به همراه دارند که عبارتند از:

  • کشمش هایی که به دندان ها می چسبند، باعث تشکیل باکتری ها می شوند. این در بلندمدت نیز می تواند مینای دندان را تحت تاثیر قرار دهد.
  • پیشنهاد شده است که کشمش به عنوان بخشی از غذای اصلی به کودک داده شود. این کار باعث می شود مواد غذایی دیگر کشمش ها را از بین دندان ها حذف کنند.
  • شما نمیتوانید کشمش را در طول زمان خواب مصرف کنید زیرا باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت می شود.
  • عادت مسواک زدن قبل از زمان خواب را به فرزندانتان آموزش دهید تا اطمینان حاصل شود که تمام باقی مانده های کشمش از بین می روند.
  • اگر در ماشین در حال حرکت هستید، آن ها را با کشمش تغذیه نکنید، زیرا ممکن است در گلویشان گیر کند.

توجه کنید که او در یک زمان بیش از یک کشمش نخورد. کشمش ها را در ظرف قرار دهید و یک به یک از هم جدا کنید.

مزایای سلامتی کشمش برای نوزادان

درست است که کشمش برای نوزادان بیش از حد خطرناک است، اما این مانع نمی شود ارزش های تغذیه ای آنها را نادیده  بگیرید:

  • کشمش ها غنی از مواد معدنی مانند پتاسیم، فسفر، آهن، کلسیم و منیزیم هستند که به رشد ذهنی و جسمی کودک کمک می کنند.
  • کشمش باعث کاهش میزان اسیدوز در بدن می شود. این در حصول اطمینان از سلامتی کمک می کند.
  • کشمش ها به یبوست کمک می کنند. مصرف منظم کشمش باعث بهبود حرکات روده و سیستم گوارش نوزاد شما می شود. شما می توانید کشمش را با جوشاندن در آب و سپس خرد کردن، به خمیر نرم تبدیل کنید.
  • کشمش برای پایین آوردن تب مفید است و می تواند به عنوان یک خنک کننده در هنگام تب عمل کند.
  • کشمش ها در درمان آسیب های مغزی بسیار مفید هستند. این میوه های خشک به حفاظت از سیستم عصبی مرکزی کمک می کنند. به غیر از این، کشمش برای تقویت حافظه نیز مفید است.
  • کشمش ها حاوی خواص ضد میکروبی هستند.

نکاتی برای مادرها

  • کشمش ها دارای قند زیادی هستند و بنابراین بهتر است از مصرف بیش از حد این میوه خشک برای جلوگیری از خرابی دندان جلوگیری شود.
  • بهتر است از آب کشمش اجتناب کنید، زیرا احتمال پوسیدگی دندان ها را افزایش می دهد..
  • خرد کردن آنها به قطعات کوچک بهترین راه برای راحت تر خوردن کشمش توسط کودک شما است.
  • علاوه بر این، شما همچنین می توانید کشمش را در پخت و پز و غذاهای مختلف استفاده کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *