فواید انجام تمرینات کگل برای زنان + نحوه انجام تمرینات کگل

فواید انجام تمرینات کگل برای زنان + نحوه انجام تمرینات کگل

تمرینات کگل هم برای مردان و هم برای زنان فواید زیادی دارند. ما در این مطلب سعی داریم فواید و نحوه انجام این تمرینات را برای زنان بیان کنیم. انجام تمرینات کگل، به شما کمک می کند تا عضلات تقویت کننده رحم، مثانه و روده تقویت کنید. تمرینات کگل همچنین به تقویت عضلات واژن کمک می کنند.

مزایای انجام تمرینات کگل

  • زنان بارداری که تمرینات کگل را انجام می دهند اغلب بیان می کنند که زایمانشان آسان تر اتفاق افتاده است. تقویت این عضلات در دوران بارداری می تواند به شما در توانایی کنترل عضلات در طول زایمان کمک کند.
  • تقویت این عضلات همچنین دو مشکل رایج در دوران بارداری یعنی کنترل مثانه و هموروئید را کاهش می دهد.
  • تمرینات کگل نیز پس از بارداری برای بهبود کنترل مثانه و تقویت عضلات لگن توصیه می شود.

بهترین چیز در مورد تمرینات کگل این است که می توان آن ها را در هر کجا انجام داد و هیچ کس نمی فهمد شما آنها را انجام می دهید.

تمرینات کگل چیست و نحوه انجام آنها چگونه اند؟

نحوه انجام تمرینات کگل

راه های متعددی برای تقویت عضلات توسط تمرینات کگل وجود دارد.

  • شما می توانید یک انگشت را به واژن وارد کنید و سعی کنید عضلات اطراف آن را فشار دهید، یا شما می توانید متوقف کردن ادرار را در هنگام ادرار کردن تمرین کنید. ( با این حال، شما نمی خواهید این کار را اغلب در زمان ادرار کردن انجام دهید، زیرا ممکن است در

طول زمان احتمال ابتلا به عفونت ادراری را افزایش دهد.)

  • هنگامی که عضلات کف لگن را سفت می کنید، این عضلات را برای ۱۰-۵ ثانیه نگه دارید و سپس آزاد کنید. این حرکت را ۱۰-۲۰ بار تکرار کنید. (پیش از انجام تمرینات کگل مطمئن شوید که مثانه را خالی کنید.)
  • در طول تمرین به طور طبیعی نفس بکشید و حداقل سه بار در روز انجام دهید.
  • سعی نکنید پا، باسن یا عضلات شکمی را در طول تمرین حرکت دهید.

در زمان های زیر می توانید تمرینات کگل را  انجام می دهید:

  • هنگامی که شما در پشت چراغ قرمز متوقف شده اید
  • در اتاق انتظار یا دفتر دکتر
  • در هنگام تماشای تلویزیون

اگر می خواهید بیشتر بدانید:  تمرینات کگل چیست و نحوه انجام آن چگونه است

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *