فواید خوردن آب هویج و ویتامین های موجود در آن

آب هویج و فواید مصرف آن برای سلامتی بدن

هویج به مدت طولانی بخشی از رژیم غذایی انسان را تشکیل داده است. امروزه قیمت کم،  ذخیره سازی طولانی مدت و در دسترس بودن آن، باعث می شود که آنها علاوه بر، مقرون به صرفه بودن، گزینه ای سالم برای مصرف باشند. نوشیدن آب هویج یک راه راحت تر را برای مصرف مواد معدنی و ویتامین های موجود در هویج فراهم می کند و اضافه کردن آب هویج به رژیم غذایی شما به معنی این است که از مزایای سلامتی آن لذت خواهید برد.

حاوی آهن

آب هویج به عنوان یک منبع آهن است. آهن سبک زندگی فعال را در شما به وجود می آورد – که نه تنها به شما کمک می کند تا انرژی لازم برای عملکرد روزانه را تولید کنید، بلکه گلبول های قرمز را تولید می کنند که اکسیژن بافت های شما را تامین می کند. مصرف یک آب هویج حاوی ۱٫۱ میلی گرم آهن، حدود ۶ درصد از مصرف روزانه توصیه شده برای زنان قبل از یائسگی و ۱۴ درصد از مصرف روزانه توصیه شده برای مردان و زنان بعد از یائسگی است.

ویتامین های A و K

مانند هویج، آب هویج حاوی ویتامین A می باشد. یک لیوان آب هویج حاوی ۴۵۱۳۳ واحد بین المللی ویتامین A است. ویتامین A باعث بهبود عملکرد چشم و سلامت آن است، که اجازه می دهد سلول های شما فعالیت ژن ها را کنترل کنند و نقش کلیدی در عملکرد سیستم ایمنی دارد. آب هویج همچنین ویتامین K و مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت استخوان ها و لخته شدن خون را فراهم می کند. هر لیوان آب هویج حاوی ۳۷ میکروگرم ویتامین K – 30 و ۴۱ درصد میزان مصرف روزانه توصیه شده برای مردان و زنان است.

فواید خوردن آب هویج و ویتامین های موجود در آن

ویتامین C و B-6

مصرف آب هویج همچنین باعث افزایش مصرف ویتامین های C و B-6 می شود. هر دو این مواد مغذی به شما کمک می کنند تا انتقال دهنده های عصبی را تولید کنید و مواد شیمیایی ضروری را برای عملکرد مغز تامین می کنند. ویتامینC  نیز به شما کمک می کند رگ های خونی، دندان ها و استخوان ها را حفظ کنید، در حالی که ویتامین B-6 از فرایند هورمون سازی و عملکرد گلبول های قرمز پشتیبانی می کند.

هر لیوان آب هویج حاوی ۲۰ میلی گرم ویتامین C و ۰٫۵ میلی گرم ویتامین B-6 است. این باعث می شود ۳۸ درصد از میزان توصیه های روزانه B-6 برای بزرگسالان و همچنین ۲۷ و ۲۲ درصد میزان توصیه های روزانه ویتامین C برای زنان و مردان تامین شود.

استفاده های اضافی

از آب هویج برای ترکیبات خاص آب میوه – با آب زنجبیل، و یا با آب کلم و چغندر استفاده کنید. آب هویج، شیر نارگیل کم چرب، ماست وانیل یونانی، تکه های موز یخ زده و دارچین را برای ساخت یک کیک هویج سالم ترکیب کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *