فواید و عوارض جانبی مصرف خیار و تاثیر آن بر سندروم آلرژی دهانی

خواص خیار و مزایای آن برای سلامتی و درمان بیماری ها

محتوای بالای آب و کالری کم خیارها – بیش از ۹۵ درصد وزنشان حاوی آب بوده و تنها ۱۶ کالری در هر لیوان آب خیار وجود دارد – خیارها علاوه بر کنترل کالری، باعث می شوند که از مواد مغذی داخلشان بهره مند شوید. خیارها، با این حال خطر ابتلا به سندرم آلرژی خوراکی را ایجاد می کنند، بنابراین برخی افراد ممکن است دچار این عوارض جانبی شوند.

ویتامین K

خیار ها به طور قابل ملاحظه ای موجب افزایش مصرف ویتامین K می شوند. بدن شما از ویتامین K برای فعال کردن عوامل انعقادی استفاده می کند، خانواده ای از پروتئین ها که برای تشکیل لخته های خون ضروری اند. کمک به شما در تشکیل لخته های خون باعث حفظ سلامت شما می شود زیرا از خونریزی بیش از حد جلوگیری می کند و آسیب بافتی را از بین می برد. وجود ویتامین K به اندازه کافی در بدن از خونریزی خودبه خودی، از جمله خونریزی بینی یا خونریزی، جلوگیری می کند. دریافت ویتامین K کافی در رژیم غذایی نیز پروتئین های ضروری برای سلامتی استخوان ها را فعال نگه می دارد که اسکلت شما را قوی می کند. یک ظرف خیار برش خورده با پوست تقریبا ۱۷ میکروگرم ویتامین K را ارائه می دهد، که به ترتیب ۱۴ و ۱۹ درصد میزان مصرف توصیه شده روزانه در مردان و زنان می باشد.

مزایای دیگر

خیار همچنین برخی از مزایای بهداشتی دیگر را ارائه می دهد. بررسی، منتشر شده در “Fitoterapia” در سال ۲۰۱۳، اشاره می کند که خیار حاوی آنتی اکسیدان ها است – مواد شیمیایی که بدن شما از آن ها برای جلوگیری از آسیب سلولی استفاده می کند و همچنین دارای اثر خنک کننده در بدن شما است. مطالعات یادآور می شود که بذر خیار ممکن است با یبوست مبارزه کند. خیار همچنین به عنوان منبع چندین ماده غذایی از قبیل سایکومیرین وکوربیتاسین عمل می کند اما مزایای سلامتی مرتبط با این مواد شیمیایی نیاز به تحقیق بیشتری دارد.

مصرف خیار

خیار و سندرم آلرژی دهانی

خوردن خیار می تواند اثرات ناخوشایندی ایجاد کند و باعث ایجاد سندرم آلرژی دهانی در برخی افراد شود. سندروم آلرژی دهانی زمانی اتفاق می افتد که سیستم شما هنگامی که یک غذا را می خورید با آلرژی اشتباه می گیرد و باعث واکنش حساسیتی می شود که شامل تورم لبها و زبان شما و همچنین سوزش چشم و بافت لثه است. بیمارستان کودکان در فیلادلفیا توضیح می دهد که خیار می تواند علائم آلرژی را در شما ایجاد کند. بیمارستان توضیح می دهد که پخت و پز اغلب احتمال عوارض جانبی را کاهش می دهد، زیرا پخت و پز، پروتئین های خیار را به اندازه کافی برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک تغییر می دهد.

مصرف بیشتر خیار

ترکیبی از برش خیار خام به همراه گوجه فرنگی خرد شده، ریحان تازه و انگور را برای آماده سازی سالاد و دریافت مواد مغذی تهیه کنید، یا خیار خام را در کنار غذاهای خانگی به عنوان یک میان وعده سالم و شام مصرف کنید. اگر شما به خیار خام حساسیت دارید، خیار پخته شده را به رژیم خود اضافه کنید. به همین ترتیب، خیار خرد شده را با روغن زیتون و گیاهان مورد علاقه خود ترکیب کرده و سپس بپزید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *