معایب استفاده از تردمیل چیست؟ دویدن در فضای باز بهتر است یا بر روی تردمیل؟

معایب استفاده از تردمیل چیست؟ دویدن در فضای باز بهتر است یا بر روی تردمیل؟

تردمیل ها تمرینات هوازی ساده و موثر را ارائه می دهند. یک تیزر از ورزشگاه های تجاری، تردمیل ها را تبدیل به یکی از محبوب ترین دستگاه های تجهیزات ورزش خانگی کرد. با وجود محبوبیت، اما تردمیل دارای معایب مختلفی است. علاوه بر هزینه های بالا و یکنواختی این نوع ورزش، استفاده از یک تردمیل به جای دویدن در بیرون از منزل، ممکن است فرم واقعی دویدن شما را تغییر دهد، کارایی کلی شما را کاهش داده و هماهنگی و تعادل را محدود کند.

یکنواختی

کار کردن بر روی یک تردمیل می تواند به سرعت خسته کننده شود، به خصوص اگر روزانه این تمرین را تکرار کنید. مناظر تغییری نمی کنند، امری که باعث رضایت روانشناختی هنگام دویدن در مکان های جدید می شود، به ویژه در محیط هایی که خانه ها خالی از موارد حواس پرتی هستند. علاوه بر این، برخی از تردمیل ها صداهای نسبتا بلند و یکنواخت را ایجاد می کنند که به سرعت می توانند باعث تحریک شوند. به همین دلیل، بسیاری از کاربران تردمیل علاقه شان را از دست داده و از کار کردن با تردمیل به طور کامل اجتناب می کنند.

بیومکانیک

دویدن بر روی تردمیلها دقیقا نمیتواند مانند دویدن در محیط طبیعی و خارج از منزل باشد. مقاومت هوا در برابر بدن حجم کاری خود را بین ۲ تا ۱۰ درصد افزایش می دهد، بسته به اینکه سرعت شما در هنگام دویدن چقدر است. دونده های با تجربه بیشتر ممکن است گام های بلندتری در هنگام کار بر روی تردمیل بردارند، در حالی که دونده های بی تجربه به نظر می رسد نتایج متضاد داشته باشند.

برخی از دونده های تردمیل تمایل دارند زمان بیشتری را صرف حمایت از پاهای خود در مقایسه با دویدن در خارج از منزل بکنند. این کار کارایی آنها را کاهش می دهد. وضعیت برخی از دونده ها نیز تغییر می کند. هنگامی که در یک تردمیل قرار می گیرید، برخی از دوندگان به نظر می رسد کمی کمتر از زمانی که در خارج از منزل هستند می دوند.  این باعث می شود آنها به جای تمرکز بر روی حرکت رو به جلو، مقداری از انرژی خود را در حرکات بالا و پایین رفتن تلف کنند.

از دست دادن مزایای اضافی

دویدن بر روی تردمیل اجازه می دهد تا شما در یک سطح ثابت حرکت کنید. شما نمی توانید وجود موانعی مانند سنگ ها، مناطق نرم و سخت، مناطق مرطوب یا خشک یا دیگر سطوح ترکیبی را تجربه کنید. در حالی که این ممکن است به عنوان یک مزیت به نظر برسد، چالش بدن شما برای دویدن روی این سطوح، باعث افزایش جذابیت یا درک احساس برقراری ارتباط بدن شما با محیط اطراف است. به چالش کشیدن و یا تغییر سطوح به سادگی کمک می کند تا هماهنگی در میان مغز، عضلات، قسمتهای بدن و مفاصل شما ایجاد شود. هماهنگی و درک بدن شما در فضا بر تعادل و قدرت تاثیر می گذارد. تردمیل در حال حاضر این مزیت مهم را ندارد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *