شیر چه فوایدی برای سلامتی دارد و چه تاثیراتی بر استخوان و قلب می گذارد؟

شیر چه فوایدی برای سلامتی دارد و چه تاثیراتی بر استخوان و قلب می گذارد؟

در شورای لبنیات کالیفرنیا،  اغلب بررسی می شود که آیا شیر برای افراد مناسب است یا خیر. مطمئنا بسیاری از اسطوره ها در مورد شیر و اطلاعات غلط درباره ی آن در حال چرخش است و منجر به این می شود که مردم شک داشته باشند که آیا آنها باید شیر را بخورند یا شیر خوردن به طور منظم برایشان بد است.

متخصصان تغذیه، حقایق و ده ها تحقیق علمی درباره شیر را در مورد مزایای سلامتی شیر بررسی  کرده اند و نتیجه گرفته اند که شیر در واقع برای شما خوب است و بخش مهمی از رژیم غذایی سالم است. به همین دلیل آنها با مصرف شیر برای آمریکایی ها موافق هستند و توصیه می کنند که رژیم غذایی افراد باید شامل شیر و لبنیات باشند و مصرف آن ها سه بار در روز توصیه می شود.

شیر برای استخوان ها مفید است

شیر و فراورده های لبنی بالاترین غلظت کلسیم قابل جذب را به همراه می آورد که شامل ویتامین D و پتاسیم می باشد که زمانی که با هم مصرف می شوند، این مواد مغذی یک بسته مناسب برای ساختن استخوان های قوی فراهم می کنند. علاوه بر این، پروتئین، فسفر، منیزیم، پتاسیم، ویتامین B12 و روی موجود در شیر استخوان های قوی را ایجاد می کنند. منابع دیگر دارای این مواد مغذی برای استخوان ها شامل مصرف یک رژیم متعادل متعلق به انواع غذاها، از جمله تمام گروه های غذایی است.

در حالی که شما مطمئنا می توانید بر روی منابع دیگر غذایی غنی از کلسیم مانند سبزیجات برگ، لوبیا یا ماهی قزل آلا با استخوان ها حساب کنید، مشکل این غذاها این است که باید مقدار زیادی از آنها مصرف شود تا میزان کلسیم موجود در یک لیوان شیر را برای بدن تامین کند. نه تنها این غیر واقعی است که مردم غذاهای غنی از کلسیم را اینقدر زیاد مصرف کنند، بلکه این می تواند کالری بیشتری را برای نیازهای کلسیم بدنتان مصرف کند.

شیر منبع خوبی از پروتئین است

اگر چه ممکن است کلسیم مهمترین مزیت سلامتی شیر باشد که به آن فکر می کنید، پروتئین موجود در شیر نیز نقش مهمی ایفا می کند. پروتئین نه تنها کلید یک رژیم غذایی مطلوب است، بلکه کلسیم بدون پروتئین کافی در ساخت استخوان های قوی نیز بی اثر است.

غذاهای شیر و لبنی منبع خوبی برای پروتئین ها هستند – یک لیوان شیر ۲۰۰ گرمی حاوی ۸ گرم پروتئین است، که از مقدار پروتئین موجود در ۳۰ گرم گوشت پخته شده کمی بیشتر است. برای کسانی که به دنبال رژیم غذایی دارای منابع پروتئینی با کیفیت بالا هستند، افزودن پنیر یا ماست به میان وعده یا وعده غذایی راهی آسان است.

علائم حمله قلبی در زنان چیست؟

شیر برای قلب شما مفید است

تعدادی از مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی غنی از میوه ها، سبزیجات و غذاهای کم چرب با کاهش میزان چربی اشباع شده و کل چربی می تواند به طور قابل توجهی فشار خون را کاهش دهد. این برنامه غذائی که به نام DASH (رویکردهای غذایی برای توقف فشار خون) یا یک رژیم غذایی با فشار خون بالا نامیده می شود، در ابتدا در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. خوردن شیر و لبنیات کم چرب به عنوان بخشی از این الگوی غذایی نه تنها موجب کاهش فشار خون می شود بلکه خطر سکته مغزی و بیماری قلبی عروقی را پایین می آورد.

تصمیم بگیرید که آیا شیر برای شما خوب است یا بد ؟

هر کس باید بر اساس نیازها، مقررات و ارزش هایش، تصمیم های غذایی خود را انتخاب کند، اما قبل از اینکه تصمیم به حذف لبنیات بگیرید، در مورد مزایای سلامتی شیر که ممکن است از دست بدهید، مطمئن شوید و این واقعیت که شیر برای شما مناسب یا بد است را درک کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *