چگونه ورزش بر ذهن انسان تاثیر می گذارد؟

چگونه ورزش بر ذهن انسان تاثیر می گذارد؟

تمرینات ورزشی برای دو بعد فیزیکی و ذهنی بدن مفید است. به غیر از توانایی فیزیکی بدنی مورد نیاز برای شرکت در هر ورزشی، شما باید تمرکز ذهنی خود را حفظ کنید و از انتشار نوروترانسمیترها مانند آندورفین ها که باعث بهبود خلق و خوی شما می شوند، بهره مند خواهید شد. مشارکت در ورزش، به ویژه آنهایی که نیاز به حرکات پیچیده مانند اسکیت دارند، می توانند عملکرد مغز شما را در کار یا مدرسه از طریق انتشار BDNF – عامل نوروپاتی فکری مغز بهبود بخشند. به هر حال، هر نوع ورزشی می تواند از طریق موارد زیر بر سلامت روحی و رفاهی شما تأثیر بگذارد.

بهتر شدن دید انسان به زندگی

مشارکت در ورزش می تواند احتمال افسرده  شدن شما را کمتر کند. یک تیم تحقیقاتی تحت رهبری دکتر مایکل، نشان داد افرادی که افسرده بودند و در فعالیت ورزشی منظم به مدت ۴ ماه شرکت کردند، در مقایسه با گروه هایی که دارو را برای افسردگی مصرف کردند کاهش و یا از بین رفتن نشانه های افسردگی بیشتری را نشان دادند. طبق توصیه های کالج آمریکایی ورزش، با اشاره به مطالعه سال ۲۰۰۶ در “مجله روانشناسی غیرعادی”، آن به عنوان راهی برای کاهش افسردگی در نوجوانان شناخته شده است.

بهبود اضطراب فرد

طبق یک مقاله در دسامبر ۲۰۰۵ در “مجله آمریکایی روانپزشکی”، اگر شما مایل به احساس اضطراب کمتر هستید، سعی کنید در ورزش شرکت کنید. محققان شیمیایی یک ماده تهاجمی را در دو گروه از افراد مبتلا به اضطراب تزریق کردند،کسانی که فقط به مدت ۳۰ دقیقه تمرین کرده بودند و افرادی دیگر که در این مدت استراحت می کردند، پس از تزریق، دچار اضطراب بیشتری شدند، با این حال، میزان افزایش اضطراب اعضای تیم ورزشی، در مقایسه با گروه دیگر به طور قابل توجهی کمتر بود.

سفت کردن سینه با تمرینات ورزشی و عادت تغذیه ای

رضایت از وضعیت بدنی و ظاهری

یکی از مزایای فیزیکی شرکت در ورزش، این است که  افراد تمایل دارند وزنشان را کاهش دهند، عضلاتشان را افزایش دهند و ظاهر خود را بهترکنند. انجمن روانشناسی ورزشی کاربردی به طور رسمی رضایت از وضعیت ظاهری را به عنوان یک مزیت روانی ورزش معرفی می کند. در میان نوجوانان زن و مرد، سطح تمرین با احساس بهبودی در مورد وضعیت ظاهری آنها ارتباط داشت.

بهبود اعتماد به نفس

اگر احساس افسردگی و اضطراب کمتری دارید و نگاه مثبت بیشتری نسیت به خود دارید، به طور کلی احساس اعتماد به نفس بالاتری دارید. خدمات بهداشتی در دانشگاه پرینستون نشان می دهد که افراد ورزشکار انرژی بیشتری را کسب کرده اند که وظایف روزمره آنها را آسان تر می کند. وزارت بهداشت ایالات متحده در نیویورک در این بیانیه، نشان می دهد که هر کسی می تواند با انجام یک روال ورزشی سطح استقلال و اعتماد به نفس خود را بهبود بخشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *