مصرف ریواس چه مزایایی دارد و ارزش غذایی آن چیست؟

مصرف ریواس چه مزایایی دارد و ارزش غذایی آن چیست؟

ساقه گیاه ریواس معمولا به صورت پخته شده و در دسرها استفاده می شود، اما می توان آن را به صورت خام نیز خورد. ریواس مزایای سلامتی زیادی را ارائه می دهد و پیدا کردن راهی برای افزودن آن به رژیم غذایی شما می تواند به شما کمک کند از مزایای آن بهره ببرید.

کلسیم

رژیم غذایی شما باید مقدار زیادی از کلسیم را شامل شود زیرا این مواد مغذی برای سلامت و قدرت استخوان ها و دندان های شما ضروری است. داشتن ذخایر کافی از کلسیم باعث جلوگیری از نرم شدن استخوان ها و همچنین از دست رفتن استخوان ها و دندان ها می شود. یک ظرف ریواس خوراکی حاوی ۱۰۵ میلی گرم کلسیم است که حدود ۱۰ درصد از ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیمی است که​ بزرگسالان به طور متوسط در رژیم غذایی روزانه خود نیاز دارند.

لوتین

ریواس همچنین منبع خوبی از لوتئین است که دارای مزایای سلامتی زیادی است. مقدار زیاد لوتئین در رژیم غذایی یک راه سالم برای مراقبت از پوست و چشم های شما است. اداره اطلاعات سلامت گزارش می دهد که پوست و چشم ها تنها اندام بدن شما هستند که در معرض محیط قرار دارند و نیازمند مواد مغذی اضافی برای حفظ سلامتی آنها و جلوگیری از بیماری هستند. لوتئین ها به خنثی سازی رادیکال های آزاد که ترکیبات خطرناکی هستند و می توانند منجر به سرطان شوند، کمک می کنند. یک فنجان خامه ریواس حاوی ۲۰۷ میکروگرم لوتئین است.

خواص ریواس و مزایای درمانی و دارویی آن

ویتامین K

یکی دیگر از ویتامین های قابل توجه در ریواس، ویتامین K است. رژیم غذایی شما باید مقادیر کافی ویتامین K را شامل شود زیرا این مواد مغذی در هنگام آسیب دیدن به لخته شدن خون  کمک می کنند. اگر کمبود ویتامین K دارید، ممکن است در صورت آسیب باعث خونریزی ناخوشایند شود. یک ریواس حاوی ۳۵٫۷ میکروگرم ویتامین  Kاست.

آنتی اکسیدان ها

ترکیباتی که ریواس را به رنگ قرمز پر جنب و جوش نشان می دهند، آنتی اکسیدان های قوی هستند که می توانند سلامتی را ترویج و از بیماری جلوگیری کنند. روبرتا لارسون دوف و انجمن تغذیه آمریکا در کتاب خود، “انجمن تغذیه و غذاهای کامل آمریکا”، اعلام کردند که میوه ها و سبزیجات قرمز حاوی چندین آنتی اکسیدان مفید مانند لیکوپن و آنتوسیانین هستند. این ترکیبات به تقویت سلامت قلب، چشم ها، سیستم ایمنی بدن و همچنین به جلوگیری از سرطان کمک می کند. ریواس دودی دوز خوب لیکوپن را تامین می کند، اما ریواس خام هیچ تأثیری ندارد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *