فواید سلامتی مصرف میگو و ارزش غذایی آن

فواید سلامتی مصرف میگو و ارزش غذایی آن

اگرچه میگوها دارای اندازه کوچکی هستند، اما هنگامی که با غذا خورده می شوند، مقدار زیادی از مزایای سلامتی را فراهم می کنند. آنها می توانند صورتی، خاکستری، قهوه ای یا زرد باشند. هنگام پخته شدن، رنگ گوشت میگو مات و صورتی رنگ می شود. با توجه به ارزش تغذیه میگو، آن حاوی تنها ۱۰۶ کالری در هر ۱۰۰ گرم است و با چندین پروتئین بارگذاری می شود. بر خلاف برخی از ماهی ها، میگو دارای جیوه کمی است. با این حال، ۱۰۰ گرم میگو کبابی شامل ۱۵۲ میلیگرم کلسترول است که ۵۱ درصد توصیه شده برای مصرف روزانه است.

یکی از مزایای سلامتی خوردن میگو این است که به بدن کمک می کند که گلبول های قرمز سالم خون را برای حمل اکسیژن به تمام سلول های بدن تولید کند. آهن برای تشکیل هموگلوبین ضروری است. همچنین، از آنجاییکه مغز حدود ۲۰ درصد از اکسیژن موجود در خون را می گیرد، جریان خون بهتر تضمین می کند که مغز قادر به عملکرد بهتر است.

میگوها همچنین دارای منیزیم معدنی هستند. منیزیم کمک می کند تا رگ های خونی  آرام شود و بنابراین میگرن را کاهش می دهد. همچنین، منیزیم به طور مستقیم با افزایش کیفیت، مدت زمان و آرامش خواب همراه است. احتمال دارد که منیزیم با رفع متابولیسم بدن، کاهش خطر ابتلا به اختلالات خواب و احتمال بی خوابی را کاهش دهد.

میگو حاوی مقدار زیادی از سلنیوم با ۵۴ درصد توصیه روزانه در هر ۱۰۰ گرم است. سلنیوم می تواند سلامت استخوان را با اضافه کردن قدرت و دوام بهبود بخشد. آن همچنین دندان، مو و ناخن را تقویت می کند. این مواد مغذی ضروری، دارای خاصیت آنتی اکسیدان قوی هستند که رادیکال های آزاد بدن را از بین می برند. مواد معدنی در میگو، مانند کلسیم، فسفر و روی کمک زیادی به ساختن استخوان های قوی و سلامت بافت استخوانی می کنند.

میگو یک منبع خوب از عناصر ویتامین B کمپلکس مانند ویتامین B12 و B3 (نیاسین) است. ویتامین B12  برای تولید انرژی مفید است اما همچنین با تشکیل خون، به ایجاد سنتز DNA و تشکیل ماده چربی در اطراف سلول های مغز، به نام میلین کمک می کند. نیاسین برای افزایش کلسترول “خوب” و کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی مفید است. کمبود نیاسین منجر بهPellagra می شود، که یک بیماری با نشانه هایی شامل اسهال، کم خونی، درماتیت و بی خوابی است.

میگو ها همچنین یکی از معدود غذاهای طبیعی حاوی ویتامین D هستند. این ویتامین آفتاب به طور مرتب برای افزایش جذب مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، فسفات و روی در روده استفاده می شود. این ویتامین می تواند استخوان ها را سالم و قوی نگه دارد. کمبود ویتامین D می تواند خطر عملکرد ضعیف مغز را افزایش دهد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *