چرا نباید بعد از ورزش آب خیلی سرد خورد؟

چرا نباید بعد از ورزش آب خیلی سرد خورد؟

پس از مدتی دویدن و یا به پایان رساندن تمرین ورزشی، بسیاری از ما معمولا برای نوشیدن یک شیشه یا یک بطری آب سرد یخ بی تاب هستیم. با این حال، اخبار حاکی از این موضوع است که آب آشامیدنی یخ زده می تواند برای بدن بسیار مضر باشد. آیا این درست است یا نه؟واکنش های ترکیبی در مورد این سوالات وجود دارد و این مقاله می تواند شما را در مورد این موضوع آگاه تر کند.

بحث و گفتگو در حال حاضر در مورد دمای آب و یا مایعاتی است که باید پس از یک فعالیت شدید مصرف شود. بعضی از مردم ادعا می کنند که پس از تمرین، بهتر است آب آشامیدنی ولرم را بخورند و همچنین تعداد زیادی از مردم می گویند که اگر فعالیت زیادی انجام شده، بهتر است آب گرمتر را مصرف کنند. این برای اطمینان از عدم وجود تفاوت زیاد بین دمای بدن و درجه حرارت آب است. اخیرا، به افراد توصیه می شود آب سرد و یا خنک، فقط پس از تمرین استفاده کنند.

آبرسانی بدن پس از ورزش

اهمیت آبرسانی دوباره بدن پس از انجام تمرینات بدنی همواره قابل تاکید بوده است. در طول تمرین، بدن می تواند از طریق عرق کردن مقدار زیادی مایعات را از دست بدهد. به طور طبیعی، مایعات نیاز به جایگزینی دارند، بنابراین ضروری است که به میزان مناسب آب را برای جایگزین کردن مایعات از دست رفته بدن مصرف کنیم.

نوشیدن آب خنک پس از ورزش

حقیقت این است که بدن آب خنک را سریعتر از آب گرم یا آب هم اندازه با دمای اتاق جذب می کند. هدف نوشیدن آب خنک بلافاصله بعد از فعالیتی که نیاز به اعمال فیزیکی و عرق زیادی داشته است، هیدراته کردن سریع بدن می باشد. با آشامیدن آب خنک تر از دمای اتاق، بدن بلافاصله آب یا مایعاتی را که در طول فعالیت شدید از دست داده است، جایگزین می کند. تا این زمان، هیچ اثر ناخوشایندی برای نوشیدن آب خنک بعد از ورزش اثبات نشده است.

چرا نباید بعد از ورزش آب خیلی سرد خورد؟

نوشیدن آب سرد حاوی یخ پس از ورزش

پس از انجام تلاش و عرق زیادی، تصور جریان آب سرد در گلو و خنک کردن داخلی بدن به نظر بسیار جذاب است. با این حال، مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب سرد درست پس از ورزش ممکن است موجب ایجاد گرفتگی در سیستم گوارش و اندام های داخلی شود. در این زمان، دمای بدن ما به دلیل ورزش و نوشیدن آب سرد، باعث ایجاد تفاوت شدید در درجه حرارت می شود، که باعث می شود سیستم گوارش شرایط سختی داشته باشد. همچنین بدن نمی تواند به سرعت آب های یخ زده را جذب کند و بدن شما به راحتی آب مود نیاز خود را دوباره دریافت نمی کند. بعضی از افراد حتی ممکن است به دلیل ورود ناگهانی آب سرد حاوی یخ، درد مزمن در معده را تجربه کنند.

به طور خلاصه، آشامیدن آب دارای درجه حرارت گرم و یا برابر با دمای اتاق درست پس از ورزش، بهترین راه برای پیشگیری از گرفتگی در اندام های داخلی است. همچنین آب آشامیدنی خنک یا آبی که دمایش کمتر از دمای اتاق است، خوب است. آب خنک توسط بدن سریع جذب می شود. با این وجود توصیه نمی شود آب سرد حاوی قطعات یخ را درست پس از ورزش بنوشید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *