فواید سلامتی مصرف کرفس و خواص آن در درمان بیماری ها

خواص آب کرفس و مزایای مصرف آن برای سلامتی بدن

در ابتدا برگ های کرفس برای خواص دارویی مورد استفاده قرار می گرفتند. با این حال، استفاده از کرفس به عنوان یک غذا در اروپا از سال ۱۷۰۰ میلادی رواج داشته است. کرفس یکی از آن سبزیجاتی است که تنها زمانی به آن فکر کنیم که بخواهیم سوپ درست کنیم، زیرا این ماده اساسی برای تهیه بسیاری از سوپ ها است. با این حال، دلایل خوبی برای پیدا کردن راه هایی جهت خوردن بیشتر کرفس وجود دارد.

 مواد مغذی و فیبر بالا، کالری کم

کرفس یک غذای خالص و بدون کالری نیست. بعضی افراد معتقدند که بدن کالری بیشتری را صرف خوردن کرفس می کند تا اینکه از مصرف آن کالری جذب کند. با این حال، یک ساقه کرفس فقط شامل ۲۰ کالری است و به همین دلیل منبع خوبی از فیبر است که باعث می شود شما احساس سیری داشته باشید و همچنین کالری کمی مصرف کنید. برای افرادی که نیاز به خوردن و جویدن دارند، اما سعی دارند غذاهای پر کالری را کاهش دهند، کرفس می تواند مناسب باشد. کرفس همچنین دارای ویتامینC، پتاسیم، اسید فولیک، ویتامین B6، B2، B1  و کلسیم هست.

  محافظت از سرطان

کرفس حاوی ترکیبات فیتو شیمیایی به نام کومارین است که به تقویت فعالیت گلبول های سفید خون در پیشگیری از سرطان کمک می کند. ترکیبات کومارین در کرفس همچنین به سیستم عروقی و به کاهش میگرن کمک می کند.

کاهش فشار خون و کلسترول

کرفس حاوی ۳-n-butylphthaline) 3nb) است، ترکیبی که موجب کاهش فشار خون شده است. در مطالعه حیوانی که در دانشگاه ملی سنگاپور انجام شد، مقدار کمی از این ترکیب فشار خون را ۱۲-۱۴ درصد و کلسترول را ۷ درصد کاهش داد. انسان ها می توانند با مصرف فقط ۴-۶ ساقه کرفس این ترکیب شگفت انگیز را دریافت کنند.

فواید سلامتی مصرف کرفس و خواص آن در درمان بیماری ها

 کاهش درد آرتریت، فیبرومیالژیا و نقرس

ترکیب ۳nB، که در بالا ذکر شد، همچنین به عنوان یک درمانگر درد در آرتریت، فیبرومیالژی و نقرس معرفی شده است. مطالعات انجام شده نشان داده است یک فرم متمرکز مشتق شده از عصاره دانه کرفس سبز حاوی ۸۵ درصد ۳ nBاست. در طی یک مطالعه ۱۲ هفته ای از دانشگاه کوئینزلند استرالیا، ۱۵ فرد مبتلا به استئوآرتریت، پوکی استخوان یا نقرس ۳۴ میلی گرم عصاره دانه کرفس را دو بار در روز دریافت کردند. پس از سه هفته مصرف عصاره دانه کرفس، درد در افراد به میزان ۶۸ درصد کاهش یافت و در بعضی از افراد درد ۱۰۰ درصد از بین رفت.

 جایگزین مناسب برای دریافت الکترولیت ها

اگر شما یک ورزشکار هستید که در طول تمرینات شدید مقدار زیادی آب را به وسیله عرق از دست می دهید، شما احتمالا در مورد ارزش الکترولیت ها اطلاع دارید. اما به جای گرفتن یک نوشیدنی شیرین با طعم های مصنوعی، یک کرفس را انتخاب کنید. حتی بهتر است، آب کرفس را مصرف کنید. آب کرفس به علت دارا بودن سطح بالای پتاسیم و سدیم به عنوان الکترولیت عمل می کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *