اطلاعاتی درباره گرفتگی عضلات

 اطلاعاتی درباره گرفتگی عضلات
گرفتگی عضلات و پتاسیم

کمبود میزان پتاسیم در بدن می تواند یکی دیگر از علل گرفتگی عضلانی و ضعف عضلانی و خستگی باشد.پتاسیم برای سلامتی عضلات بسیار مهم است. با سدیم ارتباط دارد چون از طریق آن  بار الکتریکی سلول ها  را حفظ میکند که در نتیجه انقباض عضلات و کار آنها را کنترل می کند.علاوه بر این، پتاسیم باعث جذب کلسیم و منیزیم می شود.توصیه می شود از نمک زیاد استفاده نکنید، زیرا این می تواند توازن سدیم  و پتاسیم بدن را نامتعادل کند و باعث کاهش پتاسیم نسبت به سدیم شود.

برای حفظ سطح پتاسیم مورد نیاز، غذاهایی مانند موز، آووکادو، توت فرنگی، پرتقال، انبه، کیوی، زردآلو، خربزه، هویج، سیب زمینی شیرین، اسفناج، کلم بروکلی، فلفل قرمز، ساردین و ماهی آزاد در رژیم غذایی خود بگنجانید اگر بخواهید مکمل مصرف کنید، با پزشک در این مورد مشورت کنید

گرفتگی عضلات و کلسیم

 

بین سلامت عضلات و مصرف کلسیم ارتباط مستقیمی وجود دارد.  کمبود کلسیم باعث می شود که سلول های عصبی حساسیت بیشتری پیدا کنند و موجب گرفتگی عضلات ناگهانی و درد شوند.برای اطمینان از اینکه کلسیم کافی دریافت می کنید، غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر بدون چرب، محصولات لبنی، سبزیجات سبز برگ تیره، غلات غنی شده، میوه های مرکبات،  و محصولات سویا مصرف کنید.همچنین  می توانید از مکمل کلسیم استفاده کرده ولی قبلا با پزشک در میان بگذارید

گرفتگی عضلات و سدیم

در حالیکه یک رژیم کم سدیم برای سلامت کلی  مفید است، این می تواند دلیل ابتلا به گرفتگی عضلانی ناشی از تمرینات مکرر باشد.سدیم برای سلامتی عضلات ضروری است.هنگامی که میزان سدیم کاهش یابد گرفتگی عضلات بوجود می آید

اگر ورزش و یا فعالیت بدنی  زیاد در آب و هوای گرم انجام دهید یا اگر مقدار زیادی عرق کنید باید از سدیم استفاده کنید مثلا مقداری نمک بخورید

احتیاط: افراد مبتلا به فشار خون بالا، دیابت یا مشکلات مزمن کلیه باید از نمک زیاد بپرهیزند

 

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *