مصرف عدس چه فوایدی برای سلامتی بدن دارد؟

مصرف عدس چه فوایدی برای سلامتی بدن دارد؟

انواع عدس، به شکل یک لنز کوچک در چندین نوع موجود است. شایعترین انواع آنها سبز و قهوه ای روشن است. عدس ها ممکن است صورتی، زرد یا سیاه نیز باشند. آنها در هند، خاورمیانه و فرانسه جزو غذاهای محبوب هستند، FoodNetwork.com  گزارش می دهد مصرف یک فنجان عدس آب پز حاوی ۲۳۰ کالری است.

با این حال، مصرف همان مقدار عدس ۱۵ گرم فیبر رژیمی و بیش از ۱۷ گرم پروتئین دارد. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) می گوید پروتئین ها بخشی از هر سلول، بافت و ارگان در بدن ما هستند. پروتئین برای سلامت کلی ما ضروری است.

عدس ها یک وعده غذایی سریع و آسان برای آماده سازی در کسانی است که مایل به خوردن غذاها و آشپزی سالم برای خود هستند. آنها قادر به جذب طیف گسترده ای از طعم های مختلف انواع غذاها و ادویه جات ترشی هستند، آنها دارای ارزش تغذیه ای بالا می باشند و در تمام طول سال در دسترس هستند.

این حبوبات پر از مواد غذایی هستند: کلسیم، پتاسیم، نیاسین، ویتامینK، روی … توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری گزارش شده است که مواد غذایی مضر مانند این ممکن است خطر مسائل جدی پزشکی را کاهش دهد.

مزایای سلامتی عدس

  • پروتئین بالا – عدس حاوی سومین سطح بالا از پروتئین، در میان سایر آجیل ها و حبوبات است.
  • کاهش وزن – عدس دارای کالری کم و تقریبا بدون چربی است. آنها همچنین حاوی ویتامین ها، فیبر، مواد معدنی و پروتئین هستند و در رژیم های غذایی برای کاهش وزن نیز اضافه می شوند.
  • سلامت قلب – عدس منبع خوبی از منیزیم و فولات هستند که هر دو به سلامت قلب کمک می کنند.
  • کلسترول پایین – همانطور که قبلا ذکر شد، عدس ها دارای سطح بالایی از فیبر محلول هستند، به این معنی که آنها می توانند سطح کلسترول خون را کاهش دهند.
  • سلامت گوارش – همان طور که ما اشاره کردیم که عدس منبع خوبی از فیبر نامحلول نیز هست. این به آنها اجازه می دهد تا به جلوگیری از یبوست، سندرم روده تحریک پذیر و دیورتیکولوز کمک کنند.

عدس برای مدت بسیار طولانی مصرف شده و با توجه به مزایای سلامتی آن، به نظر می رسید اجداد ما اهمیت  آن را درک کرده اند. اگر عدس بخشی از رژیم غذایی شما نیست، پیشنهاد می کنیم که آنها را به وعده های غذایی خود اضافه کنید و مصرف  آن ها را گسترش دهید. هنگامی که شما برای اولین بار عدس را مصرف می کنید، ممکن است احساس ناراحتی شکمی و نفخ شکم را تجربه  کنید. بدن شما باید شروع به سازگاری نسبتا سریع کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *