مصرف ماهی تیلاپیا چه فواید و نقشی در تقویت استخوان دارد؟

مصرف ماهی تیلاپیا چه فواید و نقشی در تقویت استخوان دارد؟

ماهی تیلاپیا از سال ۲۰۰۲  به طور پیوسته محبوبیتش رشد کرده است، و برای اولین بار در ده فهرست برتر غذاهای دریایی مصرف شده در ایالات متحده وارد شده است. این ماهی در حال حاضر در رتبه چهارم محبوب ترین نوع ماهی قرار دارد و یک ماهی خوب برای استفاده به عنوان وعده غذایی می باشد. این ماهی فواید بسیاری برای سلامتی دارد که در ادامه برخی از آن ها را معرفی می کنیم.

رشد و توسعه بدن

  • تیلاپیا دارای مقادیر کم چربی ها و کالری ها می باشد و بنابراین با کاهش هر گونه علائم پیری به بدن ما کمک می کند.
  • مصرف این ماهی در کاهش سطح کلسترول و سطوح تری گلیسیرید، کمک می کند زیرا تیلاپیا منبع قابل اعتماد اسیدهای چرب امگا ۳، نوعی چربی که در اکثر گونه های ماهی (ماهی آزاد و غیره) موجود است، نمی باشد و بنابراین می تواند سطح کلسترول را در بدن انسان کنترل می کند.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن ما به دلیل نبود چربی زیاد است.
  • تیلاپیا یک غذای کم کالری و حاوی پروتئین بالا است و در فرایند سوزاندن کالری کمک می کند و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود.

با فواید و مزایای مصرف ماهی بیشتر آشنا شوید

تقویت استخوان

  • تیلاپیا غنی از مواد معدنی، پروتئین و ویتامین ها است که سلامت استخوان ما را تقویت می کند و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.
  • این باعث افزایش رشد عضلانی در بدن می شود و همچنین در بهبود سلول کمک می کند و  فعالیت متابولیک مناسب را حفظ می کند.

برای بیمار تیروئیدی اضافه کردن تیلاپیا در فهرست رژیم غذایی مفید است. مزایای متعددی از تیلاپیا در طول سال ها دیده شده است و مردم به دلیل غنای مواد مغذی آن را دوست دارند.

ماهی تیلاپیا از یک رژیم غذایی حاوی دانه تغذیه می کند. همچنین عوامل محیطی را می توان با افزایش ماهی در یک محیط زیست سالم و جلوگیری در استفاده از هورمون های دارویی، آلودگی های آب و غیره کنترل کرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *