مصرف چای سیاه چه فوایدی برای سلامتی بدن دارد؟

مصرف چای سیاه چه فوایدی برای سلامتی بدن دارد؟

اگرچه چای سبز اغلب بیشترین مزایا را در هنگام استفاده از انواع چای ارائه می دهد، اما اگر طرفدار عطر و طعم غنی تر و رنگ های عمیق تر چای سیاه هستید، هنوز می توانید یکی از بهترین نوشیدنی ها را برای سلامت خود انتخاب می کنید.

مزایای مصرف چای سیاه

مبارزه با سرطان

چای سیاه حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که می تواند خطر ابتلا به سرطان های مختلف را کاهش دهد. طبق نظر MedlinePlus، بین چای سیاه و کاهش میزان سرطان های معده، روده بزرگ، ریه ها، تخمدان ها و سینه ها ارتباطاتی برقرار است. طبق گزارش خدمات پیشرفته دانشگاه ایالتی داکوتای شمالی، با مصرف چای به تنهایی نمیتوان اطمینان حاصل کرد که سلولهای سرطانی در فرد تولید نشود، اما چای سیاه همراه با درمان مناسب سرطان، می تواند به کشتن سریعتر سلول های سرطانی کمک کند.

جلوگیری از پارکینسون

طبق نظر MedlinePlus، نوشیدنی های کافئین دار، از جمله چای سیاه ممکن است خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را به ویژه در میان افراد سیگاری کاهش دهد. برای کاهش خطر در مردان مصرف بیشتر از ۴۲۱ تا ۲۷۱۶ میلیگرم کافئین در روز نیاز است. در زنان، به نظر می رسد خطر ابتلا به پارکینسون بدون توجه به میزان چای سیاه مصرفی روزانه کاهش می یابد.

مصرف چای سیاه چه فوایدی برای سلامتی بدن دارد؟

بهبود سلامت قلب

طبق یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۲ در “پیشگیرانه پزشکی”، مصرف چای سیاه به طور منظم می تواند به کاهش برخی عوامل خطر ساز کمک کند تا بیماری های قلبی را کاهش دهد، همانطور که در Fox News – Health گزارش شده است. مصرف منظم چای سیاه می تواند باعث کاهش تری گلیسیرید شود و میزانHDL، کلسترول خوب را افزایش دهد. درمانگاه Cleveland  گزارش می دهد که خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی در افرادی که اختلال عملکرد اندوتلیال دارند بیشتر است، وضعیتی که در آن لایه ی درونی سلول های کنترل کننده انقباض عروق خونی به درستی عمل نمی کند. فلاونوئیدها در چای سیاه می توانند عملکرد اندوتلیال را بهبود بخشیده و به کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی کمک کنند.

نکته:

طبق گفتهMedlinePlus، مصرف بیش از پنج فنجان چای سیاه در روز برای اکثر بزرگسالان خطرناک است. مصرف بیش از حد کافئین می تواند منجر به عوارض جانبی، از جمله سردرد، تحریک پذیری، اختلالات خواب و ضربان قلب نامنظم شود. در صورت وجود فشارخون بالا، دیابت، سندرم روده تحریک پذیر، اختلال اضطراب یا اختلال خونریزی وجود دارد زیرا کافئین می تواند این بیماری ها را بدتر کند.

اگر دچار نگرانی های بهداشتی یا عوارض جانبی نامطلوب شده اید، با پزشک خود در مورد اینکه چه میزان چای سیاه چقدر برای شما سالم است، صحبت کنید. با این حال، چای سیاه بدون کافئین هنوز دارای آنتی اکسیدان ها و مزایای سلامتی است، بنابراین اگر شما به کافئین حساس هستید، همیشه می توانید انواع مختلفی بدون کافئین آن را انتخاب کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *