پیشگیری از کمر درد با روش های خانگی

پیشگیری از کمر درد با روش های خانگی

کمر درد ممکن است به علت آسیب، مانند سقوط از ارتفاع یا یک تصادف اتومبیل باشد. اما اغلب درد کمر نتیجه یک فعالیت روزمره مانند فعالیت هایی که معمولا به برای  بلند کردن یک شی، نشستن پشت میز کامپیوتر در یک موقعیت برای چند ساعت، خم شدن و حمل کیسه های خرید است که به درستی انجام نمی شود. خبر خوب این است که پیشگیری از درد کمر نه تنها دشوار نیست، بلکه اغلب نیاز به تعدیل چندانی ندارد که به زودی تبدیل به عادت می شود. در اینجا چندین توصیه ساده برای پیشگیری از کمر درد وجود دارد.

ورزش

یکی از مهم ترین مواردی که می توانید برای جلوگیری از کمر درد انجام دهید این است که بلند شوید و حرکت کنید. چرا ورزش از درد کمر جلوگیری می کند؟ رابین لوستیک، دبیر کل دندانپزشکی مرکز بهداشت عمومی نیوجرسی در لیدی و پامپپتون پلینگز، نیوجرسی می گوید: اگر شما دارای تناسب اندام خوب نباشید، احتمال بیشتری برای صدمه زدن به کمر و احساس درد خواهید داشت زمانی که شما حتی کارهای ساده ای مانند بلند کردن کودک خود از کالسکه را انجام می دهید.

دکتر لوستیک می گوید: “همچنین ورزش کمک می کند تا مایع مفاصل شما حفظ شود .”  دلیل دیگر انجام ورزش ها برای جلوگیری از درد کمر این است که ورزش به شما کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهید، داشتن اضافه وزن به خصوص افزایش چربی در اطراف معده، می تواند فشار بیشتری را به کمر شما وارد کند.

تغذیه مناسب

لستیگه می گوید: “اگر شما عادت های غذایی خوب را حفظ کنید، نه تنها وزن سالم را حفظ خواهید کرد، بلکه شما فشار غیر ضروری بر بدن وارد نخواهید کرد.”  یک رژیم مداوم حاوی غذای بیش از حد تند یا فست فودی می تواند سیستم عصبی شما را تحت فشار قرار دهد، که منجر به مشکلات کمر درد می شود. برعکس، یک رژیم سالم از میوه ها و سبزیجات تازه، گوشت بدون چربی، محصولات لبنی و دانه های جامد، دستگاه گوارش شما را در مسیر سالم نگه می دارد.

لستیگ می گوید: “اگر روده های شما به درستی عمل کنند، سلامت ستون فقرات شما را حفظ می کنند، زیرا اینها در داخل و خارج از بدن با یکدیگر ارتباط دارند. من متوجه شده ام که بسیاری از افرادی که از کمر درد شکایت دارند نیز روده تحریک پذیر دارند.”

خوابیدن به پهلو

شما نباید به پشت بخوابید. بهترین موقعیت خوابیدن به پهلو است. اگر شما روی معده خود بخوابید، یک بالش زیر شکم خود بگذارید تا فشار را از کمر بردارید. داشتن تشک های مناسب و بالش برای سر شما نیز حیاتی است. لوستیک می گوید: “دریافت خواب آرام و کافی همیشه بخش مهمی از حفظ سلامت است .” همچنین، اگر در طول روز ورزش کنید، شب ها بهتر می خوابید.

چگونه از کمردرد هنگام خوابیدن جلوگیری کنید؟

حفظ موقعيت مناسب

لوزیگ می گوید: “افرادی که با کامپیوتر خود به مدت هفت یا هشت ساعت در روز کار می کنند و پشت کامپیوتر خود نشسته اند، یا هنگامی که به وسیله موبایلشان پیام کوتاه می خوانند، آسیب هایی را که به سرشان وارد می شود و درد هایی که می توانند ایجاد کنند را درک نمی کنند”. اگر تمرین خوبی داشته باشید، منحنی های طبیعی پشت خود را حفظ خواهید کرد و آن ها را قوی نگه می دارید.

کاهش استرس

شما احتمالا نمی دانید که چه مقدار استرس می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد. استرس موجب می شود تا تنش عضلات خود را بیشتر کنید و تنش مداوم از این نوع می تواند درد را ایجاد کند. لوستیک می گوید هر فعالیتی که به شما کمک می کند استرس را کاهش دهید، به جلوگیری از درد کمر کمک می کند. فعالیت های کاهش استرس عبارتند از یوگا، مدیتیشن، بیوفیدبک، تنفس عمیق و تای چی.

ترک سیگار

به خوبی مشخص شده است که سیگار کشیدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان، از جمله سرطان ریه و کولون را افزایش می دهد، اما اکثر مردم متوجه نمی شوند که سیگار کشیدن نیز می تواند یکی از دلایل کمر درد مداوم باشد. تحقیقات همچنین نشان می دهد که سیگار کشیدن می تواند درد کمر را بدتر کند. کاملا معلوم نیست که سیگار بر سلامت بدن چگونه تاثیر می گذارد، اما یک احتمال این است که رگ های خونی را مختل کند. رگ های خونی گرفته، باعث کم شدن اکسیژن و مواد مغذی ارسالی به ستون فقرات می شوند، که به نوبه خود موجب آسیب پذیرتر شدن و کاهش روند بهبودی می شوند.

شما می توانید خطر ابتلا به درد پشت با تغییرات شیوه زندگی ساده را کاهش دهید. با این حال، اگر شما درد در ناحیه کمر را تجربه می کنید، آن را نادیده نگیرید. این می تواند نشانه ای از وضعیت جدی تر باشد. با پزشک خود در مورد علائم تان و آنچه را که باید برای پیدا کردن و درمان علت انجام دهید، مشورت کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *