چگونه میتوان از زوال عقل پیشگیری کرد؟

چگونه میتوان از زوال عقل پیشگیری کرد؟

تحقیقات علمی نشان می دهد که زندگی سالم ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را در کاهش دهد. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد. در عین حال، زوال عقل نمی تواند به طور کامل پیشگیری یا درمان شود، اما شواهدی وجود دارد که مردم می توانند با استفاده از شیوه زندگی سالم خطر ابتلا به زوال عقل و سایر بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری قلبی و سرطان را کاهش دهند.

زندگی سالم شامل مراقبت از مغز، بدن و قلب است. هر چه زودتر این کار را انجام دهید، بهتر است، زیرا این امر زمانی مهم است که شما به سن میانسالی ​​برسید. تعدادی راه برای حفظ سلامت مغز شما و کاهش خطر ابتلا به زوال عقل در زندگی وجود دارد.

 از قلب خود مراقبت کنید

مراقبت از قلب برای مغز شما هم خوب است. اگر مشکلاتی در قلب یا عروق خونی شما وجود داشته باشد، احتمال ابتلا به زوال عقل در شما افزایش می یابد.

 از لحاظ جسمی فعال باشید

ورزش باعث تقویت مغز می شود. شواهد قوی وجود دارد، افرادی که فعالیت بدنی منظم دارند مغز سالم تر و خطر ابتلا به زوال عقل کمتری دارند.

 مغز خود را از لحاظ ذهنی به چالش بکشید

مغز شما هر بار که چیز جدیدی یاد میگیرد سود میبرد. یادگیری ممکن است شناخت و توانایی شما را برای حفظ سطح قدرت خوب مغز به حداکثر برساند. بنابراین، یک زبان جدید یاد بگیرید یا یک ورزش جدید را انجام دهید و از نظر ذهنی خودتان را به چالش بکشید.

رژیم غذایی سالم را دنبال کنید

مغز خود را با حفظ یک رژیم غذایی سالم تغذیه کنید، شما می توانید از نکات مربوط به آنچه که در دستورالعمل های رژیم غذایی سالم است پیروی کنید.

زوال عقل (دمانس) چیست و چه کسانی به آن مبتلا می شوند؟

 از فعالیت اجتماعی لذت ببرید

با افرادی که شما از معاشرت با آن ها لذت می برید، ارتباط برقرار کنید. در صورت امکان، سعی کنید برخی از فعالیت هایی که شامل فعالیت های ذهنی و جسمانی مانند رقص یا ورزش تیمی باشند را انجام دهید.

دو استراتژی دیگر که ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد عبارتند از:

اجتناب از آسیب

حفظ ایمنی و کاهش خطر سقوط یا حوادث – افرادی که صدمات جدی به سرشان وارد شده است، خطر ابتلا به زوال عقل را دارند.

مدیریت افسردگی

افراد مبتلا به افسردگی دارای خطر ابتلا به زوال عقل هستند. تغییرات شیوه زندگی مانند ترک سیگار، تمرین، رژیم غذایی مناسب، کاهش فشار خون و کلسترول می تواند به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *