فواید انجام تمرینات کششی و تاثیر آن در کاهش گرفتگی عضلات

فواید انجام تمرینات کششی و تاثیر آن در کاهش گرفتگی عضلات

کشش دارای مزایای بسیاری از جمله افزایش انعطاف پذیری و محدوده حرکت، بهبود انجام حرکات ورزشی، پیشگیری از آسیب، جلوگیری از درد عضلانی، بهبود وضعیت و تسکین استرس است. ما در این مطلب مزایای این حرکات کششی را توضیح می دهیم.

افزایش انعطاف پذیری و دامنه حرکت

این واضح ترین مزیت حرکات کششی منظم است و معمولا به این دلیل است که مردم یک برنامه را شروع می کنند. با این حال، دلایل حرکات کششی بسیار عمیق تر از این است.  به عنوان مثال، چرا شما می خواهید انعطاف پذیری خود را افزایش دهید؟ آیا جهت بهبود عملکرد ورزشی، وضعیت و یا جلوگیری از آسیب انجام می دهید؟

پیشگیری از آسیب

انعطاف پذیری می تواند به جلوگیری از آسیب ها کمک کند. این می تواند شامل آسیب های حاد مانند سویه همسترینگ و آسیب های بیش از حد مانند سندرم باند IT باشد. حرکات کششی طی چندین سال در روند گرم کردن استفاده شده است. تصور می شود که داشتن ماهیچه های انعطاف پذیر می تواند آسیب های حاد را در اثر کشیده شدن ماهیچه ها از بین ببرد. امروزه حالات پویا (فعال) برای گرم کردن، بیش از حرکات کششی سنتی استاتیک توصیه می شود.

جلوگیری از DOMS

شروع درد ناگهانی عضلانی  (DOMS) -24- 48 ساعت پس از تمرین رخ می دهد. به نظر می رسد این امر به دلیل پارگی های میکروسکوپی در عضلات باشد. حرکات کششی قبل و بعد از تمرین، این  آسیب را به حداقل می رساند.

فواید انجام تمرینات کششی و تاثیر آن در کاهش گرفتگی عضلات

بهبود وضعیت

در بسیاری از موارد وضعیت بدی که در طول زمان ایجاد شده است، ناشی از اختلالات عضلانی است. یک مثال خوب این است که عضلات قفسه سینه در افرادی که به مدت طولانی از کامپیوتر استفاده می کنند، کوتاه تر می شوند. کشش این عضلات می تواند به بهبود وضع بدن کمک کند.

بهبود عملکرد ورزشی

بسیاری از ورزش ها به عنوان مثال ورزش و ژیمناستیک قطعا نیاز به انعطاف پذیری بالایی دارند. اما حتی برای ورزشکاران ورزش هایی مانند راگبی، که انعطاف پذیری به عنوان یک مولفه اصلی شناخته نمی شود، می تواند عملکرد فرد را با انعطاف پذیری بیشتر بهبود بخشد. برای داشتن عضلات سالم، آنها باید انعطاف پذیر باشند. این به پیشگیری از آسیب ها همانطور که قبلا مورد بحث قرار گرفته است کمک خواهد کرد، اما همچنین به شما امکان می دهد تا از طریق طیف وسیع حرکت در مفاصل قدرت را به دست آورید.

تسکین استرس

تنگی عضلات اغلب با استرس ارتباط دارد – ما تمایل به گرفتگی بیشتر عضلات به عنوان مثال عضلات گردن، هنگام استرس داریم. حرکات کششی همزمان این عضلات و شما را آرام می کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *