غذاهایی که موجب کم شدن آب بدن می شوند

غذاهایی که موجب کم شدن آب بدن می شوند

بدن ما آب را به طور مداوم از دست می دهد. این اتفاق طبیعی است و وقتی نفس می کشیم، حرکت می کنیم یا عرق می کنیم، رخ می دهد. مهم است که آب کافی برای مبارزه با اثرات کم آبی بنوشید، زیرا زمانی که بدن شما مایعات بیشتری از آن چه مصرف می کنید از دست می دهد، باعث می شود که سلول ها نابود شوند و قادر به انجام کارهایشان نباشند.

همانطور که ما آگاه هستیم، آب آشامیدن کلید هیدراته ماندن است.  با این حال، مصرف آب کم تنها علت کم آبی بدن نیست. بعضی از انواع غذاها و نوشیدنی ها می توانند منجر به کم شدن آب بدن شوند. هرچند شکر مصرفی یکی از انواع غذاهایی است که می تواند مشکلات کم آبی بدن را ایجاد کند، آسان است که خودتان آن را از بین ببرید. در اینجا برخی از مواد غذایی و نوشیدنی ها که موجب کم آبی بدن می شوند، آمده است که با هم بررسی می کنیم:

قهوه

قهوه و چای کافئین یک دیورتیک است و کافئین به عنوان یک شتاب دهنده برای کم آبی بدن عمل می کند.

الکل

الکل تولید هورمون ضد دیورتیک را کاهش می دهد، که توسط بدن برای جذب آب استفاده می شود. سردرد همراه با بی حالی نیز نشان می دهد که بدن شما کم آب هست.

غذاهای حاوی پروتئین بالا

همانطور که توسط یک تحقیق انجام شده در دانشگاه کانکتیکات در سال ۲۰۰۲ نشان داده شده است، آزمایشات نشان می دهد رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا باعث تولید ادرار شدیدتر توسط کلیه های افراد می شود که نشانه ای از کم آبی بدن است. برای کمک به مبارزه با این مشکل، به یاد داشته باشید هنگام مصرف رژیم غذایی با پروتئین بالا، مصرف مایعات را افزایش دهید.

غذاهای شور

همانند شکر، سدیم آب را از سلول های شما حذف می سازد و خطر کم آبی را افزایش می دهد. غذاهایی مانند سس سویا، پاپ کورن و غذاهای سرخ شده باید با احتیاط مصرف شوند. این به ویژه در هوای گرمتر مهم است.

رژیم غذایی جایگزین برای هیدراته  ماندن بدن، شامل استفاده از غذاهای غنی از آب مانند هندوانه، خیار، توت فرنگی و کاهو است. شما همچنین می توانید میوه ها و سبزیجات مورد علاقه خود را هم مخلوط کنید و یک غذای ترکیبی مفید جهت افزایش آب بدنتان تهیه کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *