یوگا چه فوایدی برای زنان دارد؟

یوگا چه فوایدی برای زنان دارد؟

تمرین یوگا به طور منظم انعطاف پذیری، کشش عضله، وضوح ذهنی، سلامت ستون فقرات و افزایش گردش خون را در هر دو جنس  افزایش می دهد. برخی از جنبه های یوگا به ویژه برای زنان مفید است. علاوه بر بهبود احساسات روزمره، می تواند علائم مربوط به تغییرات هورمونی و مشکلات سلامتی مانند سرطان سینه را نیز کاهش دهد. یوگا همچنین سلامت روان شما را تقویت می کند و می تواند استرس را کاهش دهد.

بهبود شرایط هورمونی

هیچ مخفی نیست که هورمون ها می توانند بر احساسات شما تأثیر بگذارند. بسته به جایی که شما در چرخه خود هستید، ممکن است انرژی بالا، انرژی کم، گرفتگی های ملایم و خسته کننده را داشته باشید. یوگا به شما کمک می کند تا به احساسات ناخوشایند چرخه خود پایان دهید و انقباضات رحم را که موجب گرفتگی می شود کاهش دهید. حرکات مانند پیچش ستون فقرات یا چرخش سینه  یک سم را فراهم می کند. یک تمرین ترمیمی در زمانهای کم انرژی شما را پشتیبانی می کند در حالیکه یک جریان قوی هنگامی که انرژی بالا می رود، موجب تخلیه می شود.

یوگا در دوران یائسگی می تواند به مقابله با تغییراتی که بدن شما با آن ها مواجه می شود، کمک کند. این به شما یاد می دهد که احساس ناراحتی را از بین ببرید. تمرین یوگا به دیگر عوارض ناخوشایند ناشی از تغییر هورمونی از جمله بی خوابی، اضطراب، افسردگی و تغییرات خلقی کمک می کند. تمرین با تمرکز ذهنی به شما کمک می کند، بنابراین ممکن است به اندازه کافی شما را آرام کند.

یوگا چه فوایدی برای زنان دارد؟

بحران های بهداشتی

علاوه بر کاهش اضطراب و نگرانی ناشی از سلامت ضعیف، یوگا، در واقع می تواند علائم را بهبود بخشد و به بهبودی کمک کند. زنان بیش از ۹۹ درصد از موارد سرطان سینه رنج می برند. تمرینات یوگا در تمام مراحل سرطان، از تشخیص تا بهبودی، درمان و آرامش را ارائه می دهد. یک مطالعه در سال ۲۰۰۹ در مجله ی بین المللی یوگا نشان می دهد که تمرین یوگا با پیشرفت در سرطان سینه و نشانه های درمان مانند استفراغ، ناراحتی معده، درد و یبوست همراه است.

مطالعه سال ۲۰۱۲ در مورد سرطان نشان داد که بازماندگان مبتلا به سرطان سینه که از خستگی مداوم رنج می برند، بعد از انجام تمرینات ۱۲ هفته ای یوگا، انرژی بیشتری دریافت می کنند و احساس درد کمتری دارند. یوگا نمی تواند این بیماری را متوقف کند، اما اگر کسی بیمار باشد، مطمئنا می تواند به او کمک کند.

اضطراب و استرس

تحقیقات منتشر شده در شماره ۲۰۱۵ روانپزشکی و علوم اعصاب، نشان داد زنان نسبت به مردان افسردگی بیشتری دارند. انجمن اضطراب و افسردگی آمریكا گزارش می دهد كه اضطراب و  استرس نیز در بسیاری از زنان مشاهده می شود. یوگا در درمان این بیماری های روانی نقش مهمی ایفا می کند زیرا باعث می شود حس خوبی در مغز ایجاد شود، الگوهای فکری تغییر کند و به کاهش علائم استرس کمک شود.

اثرات مثبت یوگا، بر افسردگی و اضطراب بعد از چند ماه اتفاق می افتد. یک مطالعه منتشر شده در درمان های مکمل در عمل بالینی در سال ۲۰۰۹ نشان داد که فقط دو ماه تمرین یوگا در یک محیط کلاس هفته ای دوبار برای ۹۰ دقیقه به کاهش اضطراب در زنان کمک زیادی می کند. تحقیقات پیشین در سال ۲۰۰۷ در مجله پزشکی تکمیلی و جایگزین مبتنی بر شواهد نشان داد که یوگا در درمان افسردگی نیز موثر است. تنفس ریتمیک و باز شدن قفسه سینه ممکن است تأثیر مستقیم بر خلق و خوی زنان داشته باشد.

انواع و فواید یوگا و بررسی ترتیب تمرینات در یک کلاس یوگا

وضع و ظاهر

یوگا، آگاهی بدن و تعامل با عضلات را که در غیر اینصورت ممکن است فراموش کنید، آموزش می دهد. در نتیجه، یوگا به شما کمک می کند تا به طور طبیعی از عضلات تثبیت کننده هسته برخوردار شوید، بنابراین شما با اطمینان و سالم به نظر می رسید. وضعیت خوب نیز باعث می شود شما لاغرتر به نظر بیایید.

یوگا، به حفظ وزن نیز مرتبط است. آن تنها کالری ها را نمی سوزاند، بلکه به داشتن یک استایل دقیق کمک می کند. توجه شما را به خود جلب می کند که باعث می شود انتخاب های مناسب غذایی خود را حفظ کنید و با احساسات پریشانی مقابله کنید و از اضافه وزن بیش از حد جلوگیری کنید.

مطالعه ای که در سال ۲۰۰۵ توسط موسسه تحقیقات سرطان فرد Hutchinson منتشر شد، دریافت که در میان بیش از ۱۵،۰۰۰ نفر، افرادی که حداقل یک بار در هفته برای حداقل ۴ سال یوگا تمرین کردند، در سن میانسالی نسبت به افرادی که عمل جراحی داشتند یا تمرین یوگا را انجام نداده اند، وزن کمتری داشتند. اغلب زنان به افزایش وزن مبتلا می شوند و یوگا ممکن است به جلوگیری از آن کمک کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *