مهم ترین و اصلی ترین خواص سبزیجات برای بدن انسان

مهم ترین و اصلی ترین خواص سبزیجات برای بدن انسان

آشنایی با خواص سبزیجات

با مطالعه ی این مطلب با خواص سبزیجات بیشتر آشنا شوید. در نظر داریم با معرفی مهم ترین خواص سبزیجات ، کمکی کرده باشیم تا بدن شما سالم تر از همیشه باشد.

 

چرا سبزیجات مهم است؟

افرادی که میوه و سبزیجات را بخشی از رژیم غذایی روزانه خود می دانند، خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن را کاهش می دهند. سبزیجات بخش مهمی از غذای سالم هستند و منبع بسیاری از مواد مغذی شامل پتاسیم، فیبر، فولات (اسید فولیک) و ویتامین A، E و C را فراهم می کنند. گزینه هایی مانند بروکلی، اسفناج، گوجه فرنگی و سیر باعث مزایای بیشتری می شود. پتاسیم ممکن است به حفظ فشار خون سالم کمک کند. فیبر غذایی سبزیجات باعث کاهش سطح کلسترول خون می شود و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

فولات (اسید فولیک) به بدن کمک می کند که گلبول های قرمز خون را تشکیل دهد. زنان باروری که ممکن است باردار شوند در سه ماهه اول بارداری نیاز به فولات کافی برای کاهش خطر عوارض عصبی در طول رشد جنین داشته باشند.

 

خواص سبزیجات

 

مواد مغذی درون سبزیجات:

اکثر سبزیجات به طور طبیعی کم چربی و کالری هستند. هیچکدام کلسترول ندارند. سس ها یا ادویه ها ممکن است چربی، کالری و یا کلسترول را اضافه کنند.

سبزیجات منابع مهم بسیاری از مواد مغذی شامل پتاسیم، فیبر غذایی، فولات (اسید فولیک)، ویتامین A و ویتامین C هستند. رژیم های غذایی غنی از پتاسیم ممکن است به حفظ فشار خون سالم کمک کنند. منابع گیاهی پتاسیم شامل سیب زمینی شیرین، سیب زمینی سفالی، لوبیای سفید، محصولات گوجه فرنگی (خمیر، سس و آب میوه)، سبزیجات چغندر، سویا، لوبیا، اسفناج و عدس میباشند.

فیبر غذایی سبزیجات، به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم، کمک می کند تا سطح کلسترول خون کاهش یابد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. فیبر برای عملکرد مناسب روده مهم است.  آن کمک می کند تا یبوست و دیورتیکولوز را کاهش دهد.

 

فولات (اسید فولیک) به سلولهای قرمز خون کمک می کند. زنان از سن بلوغ که ممکن است باردار شوند باید فولات کافی از غذاها و همچنین ۴۰۰میکروگرم اسید فولیک مصنوعی از غذاهای غنی شده یا مکمل ها مصرف کنند. این باعث کاهش خطر نقص لوله عصبی، اسپینا بیفیدا و انزانفالی در طی رشد جنین می شود.

ویتامین A چشم و پوست را سالم نگه می دارد و به محافظت در برابر عفونت ها کمک می کند.ویتامین C به کاهش و زخم کمک می کند و دندانها و لثه ها را سالم نگه می دارد. ویتامین C در جذب آهن کمک می کند.

 

خواص سبزیجات 3

 

فواید سبزیجات برای سلامتی

خوردن رژیم غذایی غنی از سبزیجات و میوه ها بخشی از یک رژیم غذایی سالم می تواند خطر بیماری های قلبی، از جمله حمله قلبی و سکته را کاهش دهد.خوردن یک رژیم غذایی غنی از برخی سبزیجات و میوه ها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم می تواند در برابر انواع خاصی از سرطان محافظت کند.رژیم های غذایی غنی از مواد غذایی حاوی فیبر، مانند برخی سبزیجات و میوه ها، ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی، چاقی و دیابت نوع ۲ را کاهش دهند.خوردن سبزیجات و میوه های غنی از پتاسیم به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم ممکن است فشار خون را کاهش دهد و همچنین ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد و به کاهش میزان استخوان کمک کند. خوردن غذاهای مانند سبزیجات که کالری کمتری نسبت به سایر غذاهای با کالری بالاتری دارند، ممکن است در کاهش مصرف کالری مفید باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *