بهترین مواد غذایی برای رفع و کنترل استرس

بهترین مواد غذایی برای رفع و کنترل استرس

آیا استرس دارید؟ کنترل استرس با برخی غذاها میسر می باشد. به جای استفاده از آبنبات یکی از ده خوراکی پیشنهادی ما را برای رفع استرس امتحان کنید. به طور کلی غذایی وجود ندارد که درمان همه درد ها باشد و ناامیدی را از بین ببرد اما شما می توانید با استفاده از ورزش و گنجاندن این غذاها در رژیم غذایی تان استرس را کاهش دهید.

کنترل استرس با این مواد غذایی

آواکادو و موز:

همه ما می دانیم که خوردن آواکادو و موز بسیار مفید است اما در ادامه می خوانیم که این میوه ها چه کاری انجام می دهند و دارای چه خواصی هستند.

آواکادو و موز سرشار از پتاسیم هستند که یک ماده حیاتی برای پایین نگه داشتن فشار خون می باشد.

چای:

با تهیه یک فنجان چای مورد علاقه تان اعصاب آشفته تان را آرام کنید.

برگ چغندر:

منیزیم برگ چغندر و سایر سبزیجات برگ دار به تنظیم هورمون استرس بدن و کورتیزون کمک می کند.

چربی ماهی:

امگا ۳ موجود در ماهی ها مانند ماهی سالمون و ماهی ساردین (ماهیان ریز) و ماهی تن با کنترل سطح آدرنالین، شما را خونسرد کرده و دارای حواسی جمع و متین و خوددار نگه می دارد.

چوب شور و بیسکویت نمکی های تهیه شده از گندم کامل:

کراکرها و بیسکویت های نمکی ساخته شده از گندم کامل باعث احساس سیری می کنند و کربوهیدرات موجود در آن انرژی را افزایش می دهد و باعث می شود ذهن سرتونین -ماده شیمیایی که احساس خوب ایجاد میکند- بیشتری تولید کند.

مزایای سلامتی مواد غذایی محبوب و گنجاندن آن در رژیم غذایی

هویج:

جویدن خوراکی های تند باعث از بین رفتن استرس می شود.

خوراکی های مقوی مثل هویج،کرفس و سایر سبزیجات تازه ترد به واسطه احساس رضایت مندی که در جویدن آن ها ایجاد می شود استرس را رفع می نماید در حالیکه کالری زیادی ندارند .

شیر:

با نوشیدن یک لیوان شیر ویتامین ب، ویتامین دی و کلسیم مورد نیاز برای ساخت استخوان را بیشتر دریافت کنید تا از عصبی و هیجان زده بودن خلاصی پیدا کنید.

از انواع کم چرب (%۱) یا شیرهایی که چربی آن گرفته شده استفاده نمایید.

مصرف شیر را قبل از خواب امتحان نمایید تا خواب راحت تری داشته باشید.

ماست:

دفعه ی بعدی که احساس استرس داشتید به جای خوردن بستنی، دسر رنگارنگ پارفیت ماست را امتحان کنید.

مغزها:

استرس تا زمانی که شما را مستعد بیماری مزمنی کند همراه شماست. بادام ها، پسته ها و گردوها به خاطر ویتامین ها و زینک موجود در آن ها، سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.

شکلات ها:

تحقیقات نشان می دهد که شکلات تلخ ممکن است سطح هورمون استرس را کاهش دهد.

همچنین شکلات تلخ دارای شکر که یک نوع کربوهیدرات است می باشد بنابراین باعث ترشح سرتونین و سرحال شدن می شود.

اما در کنار مصرف شکلات تلخ سطح پروتیین را کنترل شده نگه دارید!

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *