طرز تهیه دو نوع غذای مفید برای اشخاص رژیم

پیتزای بادمجان

طرز تهیه دو نوع غذای مفید: امروز میخواهیم دو نوع غذای رژیمی  آموزش دهیم که ترکیبات مفید و ساده ای دارند و برای اشخاص رژیم بسیار مناسب است اولین غذا یک نوع پیتزای بادمجان رژیمی بدون خمیر است و غذای دوم  کوفته عدس است که در ادامه مطلب شیوه آماده سازی این دو غذا قرار داده شده است شما هم اگر رژیم هستید این رسپی را بخوانید و درست کنید

پیتزای بادمجان رژیمی بدون خمیر

 

مواد لازم برای پیتزای بادمجان رژیمی

بادمجان بزرگ ۱عدد

روغن مایع ۱ قاشق غذا خوری

نمک و ادویه جات

رب ۱ قاشق غذا خوری

مواد پیتزا ( یک برش پنیر سفید-۲-۳ عدد زیتون- گوجه فرنگی نصف عدد, فلفل سبز ۱ عدد)

پنیر پیتزا در صورت تمایل مقداری

 

طرز تهیه پیتزای بادمجان رژیمی

یک عدد بادمجان بزرگ را وررق ورق کرده در یک ظرف روغن زیتون, نمک و فلفل سیاه و پاپریکا, آویشن ریخته مخلوط کرده در دستگاه تست یا ساندویج ساز ایزگارا کرده رویش رب مالیده و مواد پیتزا را روی آن قرار میدهیم  مقداری هم پنیر پتیزا قرار میدهیم  درمایکرو فر قرار داده  و یک دقیقه دیگر اماده است

بسیار پیتزای سالمی است همانطوریکه میبینید خمیر هم ندارد  چاق نمیکند برای دیابت خوبست.این مقدار برای دو تا چهار نفر است آماده سازی آن یکربع و مدت پخت آن ده دقیقه است

کوفته عدس

کوفته عدس رژیمی

 

مواد لازم برای کوفته عدس رژیمی:

عدس ۱ لیوان

پیاز ۲ عدد ریز خرد شده

جعفری

کاهو ( ریز خرد شده)

گشنیز

زیره

فلفل سیاه و پاپریکا

زنجبیل

نمک

روغن مایع

طرز تهیه کوفته عدس رژیمی:

یک لیوان عدس , ادویه جات, نمک, یک لیوان آب ریخته و در حرارت گذاشته و گاها هم میزنیم  وقتی پخت از حرارت برداشته و میگذاریم سرد شود  وقتی عدس سرد شود سفت تر می شود

دو عدد پیاز را ریز خرد کرده ودر حرارت کمی تفت میدهیم  و در مخلوط  عدس می ریزیم جعفری ریز خرد شده  و کاهوی ریز خرد شده را ریخته و خوب ورز میدهیم و شکل میدهیم و در ظرف مورد نظر میچینیم این مقدار کوفته عدس برای چهار تا شش نفر است و آماده سازی آن نیم ساعت طول کشیده و در مدت بیست دقیقه میپزد

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *