شیوه بسیار عالی برای لاغر شدن با رژیم غذایی ماکروبیوتیک

شیوه بسیار عالی برای لاغر شدن با رژیم  غذایی ماکروبیوتیکرژیم غذایی ماکروبیوتیک:رژیم ماکروبیوتیک متعادل کننده سلامت و رژیم غذایی  با اتخاذ  سبک زندگی سالم  با استفاده از غذاهای طبیعی، اورگانیک و کم چرب همراه با فعالیت روزمره است. برنامه رژیم منظم برای تشویق کاهش وزن فوری طراحی شده است، اما هدف رژیم  ماکروبیوتیک  ساختن بدن  سالم همراه با انرژی است  . این رژیم  محدودیت  سنی ندارد ، مناسب همه  افراد خانواده از افراد مسن تا بچه ها است.

آنچه که میخوریم و طریقه آماده سازی غذا  تاثیر زیادی بر تمام بدن دارد.    تغییر  در الگوی غذایی می تواند منجر به یک زندگی سالم و موفق شود. این چیزی است که ماکروبیستیک قصد دارد انجام دهد.

ماکروبیوتیک اصطلاح یونانی است.  ترکیبی از دو کلمه Macro (به معنی بزرگ) و Bios (به معنی زندگی) است. هنگامی که این دو کلمه باهم ترکیب می شوند،  به ماکروبیوتیک تبدیل می شود که به معنی مسیر زندگی طولانی و سالم است.  ماکروبیوتیکها  قوانین طبیعی زندگی را تغییر میدهند . این ایده ابتدا توسط جورج اوشاوا توسعه یافت. اوشاوا تئوری ماکروبیوتیک را توسعه داده است، که برای تمام جنبه های زندگی قابل استفاده است، مهمتر از همه، سلامت و رژیم غذایی.

رژیم غذایی ماکروبیوتیک چیست؟

رژیم ماکروبیوتیک یک سیستم کاملی است که از شیوه های سنتی و اطلاعات علمی استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که تمام چالش های موجود در سلامت مورد توجه قرار گرفته . رژیم غذایی شامل درک فلسفه آسیایی یین و یانگ و تغییرات خاص در تغذیه ، شیوه زندگی و  انتخاب غذا برای حفظ سلامتی  است. برنج قهوه ای، دانه کینوا، ، چاودار، جو، ارزن، سبزیجات، غذاهای ماکروبیوتیک خوب است. با این حال،از گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، سیب زمینی، آووکادو و اسفناج  باید اجتناب کرد. باید غذا خوب جویده شود،  حفظ یک شیوه زندگی فعال و داشتن دیدگاه های مثبت ذهنی بسیار مهم است

فواید یک رژیم غذایی ماکروبیوتیک

رژیم ماکروبیوتیک در واقع یک برنامه رژیم معمولی نیست،  رژیم ماکروبیوتیک بسیار متفاوت است. اکنون میخواهیم نگاهی به مهمترین فواید سلامت رژیم غذایی ماکروبیوتیک در زیر داشته باشیم:

از طریق  رژیم ماکروبیوتیک،  بدن با بیش از حد  سموم روبرو نمی شود، تمام کارهای بدن خوب انجام میشود  و بیماری ها درمان می شوند.

 

حفظ تعادل PH

طبقه بندی یین و یانگ : غذاهای یین مانند هندوانه و خیار اثر خنکی دارند، در حالی که غذاهای یانگ مانند فلفل، قهوه و چیلی گرم هستند. مصرف هر دو غذای یین و یانگ به روش متعادل موجب حفظ کامل PH  می شود. این تعادل به بدن اجازه می دهد  تا فعال و سالم باقی بماند.

افزایش ایمنی بدن

رژیم ماکروبیوتیک با هدف حفظ تعادل pH مطلوب بدن ، که برای سیستم ایمنی مهم است، هدف قرار می گیرد. هنگامی که ما  سبزیجات تازه و پروبیوتیک میخوریم  بدن ما ویتامین C را از میوه ها و سبزیجات، فیتونوترینت ها  از گیاهان دریافت می کند. از آنجا که غذاهایی مانند گوجه فرنگی و سبزیجات سبز و مواد غذائی  را تخمیر می کنند، سیستم ایمنی بدن  سریع افزایش میابد

مبارزه با بیماری های دژنراتیو

بیماری های دژنراتیو مانند سرطان, سخت است که به طور کامل از بدن انسان حذف شود. با این حال، با رژیم ماکروبیوتیک، ممکن است درمان و یا از این بیماری پیشگیری شود. بر اساس تحقیقات انجمن سرطان آمریکا، رژیم های گیاهی، فیبر بالا و کم چرب در درمان سرطان بسیار مفید هستند. رژیم های غذایی نیاز به مصرف دانه های غلات، لوبیا، حبوبات و غذاهای کم چربی اشباع دارند، بنابراین ممکن است  برخی از انواع سرطان از جمله سرطان سینه پیشگیری شود.

کاهش وزن

از آنجایی که رژیم های غذایی ماکروبیوتیک به طور کامل بر محصولات غذایی پروبیوتیک تأکید دارند و از خوردن چربی های حیوانی و محصولات فرآوری شده خودداری می کنند، یکی از بهترین رژیم های غذایی کاهش وزن است. پیروان رژیم ماکروبیوتیک غذا را فقط در  قابلمه های سفالی و  چدنی  میپزند و از غذاپزیهای برقی اجتناب میکنند و ترجیح میدهند غذا را بشکل بخارپز, آب پز و یا در زود پز درست کنند.خورش ها و غذاهای کم کالری میپزیند، و به همین دلیل سریع وزنشان پایین می  آید و یکی از بهترین برنامه های رژیم غذایی است.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

اگر از دیابت نوع ۲ رنج می برید یا می خواهید  دیابت برر وی بدنتان تاثیر نگذارد، این شیوه یک روش عاقلانه برای تغییر رژیم غذایی ماکروبیوتیک است. یک تحقیق در مجله جهانی دیابت نشان داد که رژیم ماکروبیوتیک غنی از کربوهیدرات ها، سبزیجات و غلات کامل است، در حالی که مصرف چربی های حیوانی، پروتئین و شکر را ممنوع کرده است. این استراتژی کمک می کند تا  به کنترل متابولیسم، قند خون، ، فشار خون،هموگلوبین گلیکوزیله، BMI (شاخص توده بدن و وزن کلی) کمک کند.

جلوگیری از مشکلات قلب

تحقیقات نشان می دهد که رژیم ماکروبیوتیک، “میزان چربی خون پایین و فشار خون” را در میان افراد، کنترل میکند. بنابراین، نشان داده شده است که رژیم ماکروبیوتیک یک استراتژی موثر برای جلوگیری از بیماریهای قلبی عروقی است.

طول عمر را افزایش می دهد

این رژیم ، باعث افزایش طول عمر می شود، زیرا بدن ما برای مدت طولانی فعال و سالم است. همانطور که ما یک رژیم ماکروبیوتیک را آغاز می کنیم، بدن  شروع به پاک کردن سموم می کند و فرایند شفا بخشی شروع می شود که در آن همه انواع مسائل مربوط به سلامت ذاتی حل و فصل می شوند. بنابراین، گفته شده است که رژیم ماکروبیوتیک منجر به زندگی طولانی تر و سالم تر می شود.

استرس را از بین می برد

هنگامی که ما غذاهای تازه و پروبیوتیک  می خوریم، به آرامش خاطر می رسیم، زیرا مطمئن هستیم که  شیوه زندگی و رژیم غذایی همانگی دارند. این احساس آرامش درونی ایجاد می کند. ما احساس می کنیم که سبک تر و فعال تر  هستیم  غذاهایی مانند گوشت حیوانی یا محصولاتی که برای سلامتی ما مانند غذاهای فرآوری شده مفید نیست.

بهبود سیستم گوارش

رژیم ماکروبیوتیک بر روی غذاهای غنی از فیبر  در رژیم های روزانه  مانند دانه های کامل، میوه های تازه و سبزیجات تأکید دارد. این کمک میکند تا فیبر، مواد معدنی و ویتامین ه ای مفید  منجر به سم زدایی موثر و کارآمد شود. بنابراین، سیستم گوارشی بدن ما فوق العاده بهبود می یابد

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *