مصرف نمک حاوی سدیم چه مزایا و عوارضی دارد؟

مصرف نمک حاوی سدیم چه مزایا و عوارضی دارد؟

سدیم در رژیم غذایی بیشتر به شکل مصرف نمک است که در مقادیر کمی مفید است، اما در دوزهای زیاد می تواند مضر باشد. همه ما از نمک می دانیم، آن هزاران سال است که در اطراف ماوجود دارد. نمک حاوی سدیم است و ما نیاز به مقدار مشخصی از سدیم برای نگه داشتن بدنمان در وضع مناسب داریم، اما برعکس، سدیم می تواند مسائل بهداشتی وحشتناک را به وجود آورد.

مواد غذایی ما در حال حاضر بیش از هر زمان، شامل مقدار زیادی از سدیم، به ویژه در راحتی و غذاهای فرآوری شده است. ایده اضافه کردن جدول نمک به غذا این روزها بیش از حد است؛ زیرا تقریبا همه چیزهایی که ما می خوریم، توسط شرکت های مواد غذایی از سدیم پشتیبانی می شود و به همین دلیل نباید هرگز نمکی را به هیچ یک از مواد غذایی اضافه کنیم.
مصرف سالم سدیم برای کودکان نباید بیش از ۱۰۰۰-۱۲۰۰ میلی گرم و ۱۲۰۰-۱۵۰۰ میلی گرم برای بزرگسالان در روز باشد. سدیم برای تنظیم انقباض عضلات در بدن ضروری است و انتقال سیگنال های عصبی را تسهیل می کند. هنگامی که ورزش می کنیم، سدیم از طریق عرق کردن از دست می رود و نیاز به جایگزینی دارد، بنابراین شما می توانید به مقدار کمی بیشتر از ۵۰۰-۱۰۰۰ میلیگرم به مقدار روزانه خود برسید که بستگی به میزان فعالیت شما دارد.

عوارض مصرف نمک حاوی سدیم

  • پوسیدگی
  • احتباس آب
  • افزایش وزن
  • فشار خون بالا
  • سردرد
  • سرطان معده
  • سکته مغزی
  • سنگ کلیه
  • نارسایی کلیه
  • حمله قلبی

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *