خواص گیلاس و دلایلی که شما را متقاعد می کند آن را مصرف کنید

خواص گیلاس و دلایلی که شما را متقاعد می کند آن را مصرف کنید

خواص گیلاس مثل تمام میوه های قرمز کوچک استثنایی است. این میوه های خوشمزه حاوی بسیاری از مواد مغذی سالم، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های ضروری است که باعث می شود آن را به یک میان وعده کامل و لذیذ تبدیل کند. این میوه کوچک با بهره گیری از مزایای بهداشتی متنوع، باعث می شود که جز مواد غذایی جامد با طعم و مزایای سلامتی شگفت زده بشود.

ارزش غذایی گیلاس

۱- آنتوسیانین ها:

آنتی اکسیدان قوی، آنتوسیانین ها که در رنگدانه ها یافت می شود و گیلاس ها میوه های غنی از رنگدانه هستند. میوه های تیره تر، بهتر است، زیرا این منابع سبز و ثروتمند میوه و سبزی هستند. این ترکیبات دارای خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد سرطان هستند.

۲- فیبر:

حدود ده عدد گیلاس بدن را با ۱٫۴ گرم فیبر، که تقریبا ۱۰ درصد از RDA بزرگسالان (توصیه می شود رژیم غذایی) فراهم می کند.

۳- پتاسیم:

پتاسیم گیلاس بسیار برای سلامت قلب مفید است که میزان ضربان قلب و فشار خون را تنظیم می کند و خطر ابتلا به فشار خون بالا و سکته مغزی را کاهش می دهد و باعث تقویت قلب و کلیه ها می شود.

۴- آنتی اکسیدان ها:

گیلاس فوق العاده غنی از آنتی اکسیدان ها مانند لوتئین، زاکسانتین و بتا کاروتن است. این ترکیبات به عنوان محافظان علیه رادیکال های آزاد مضر عمل می کنند که نقش مهمی در پیری، سرطان و بیماری های مختلف بازی می کنند.)

۵- ملاتونین:

گیلاس یک منبع غذایی غنی از ملاتونین هورمون است که ریتم سالم و الگوهای خواب را تقویت می کند.

۶- ویتامین های ضروری:

اگر شما احساس ضعف می کنید، نیازی به قرص های ویتامین پاپ نیست. یک فنجان گیلاس ۱۰٫۸ میلی گرم ویتامین C را در کنار بتا کاروتن، ویتامین A، ویتامین B6 و ویتامین K فراهم می کند. این ویتامین ها برای تشکیل کلاژن در رگ های خونی، خون، ماهیچه ها و استخوان ها ضروری است.

۷- فیتوسترول ها:

فیتوسترولها، همچنین به عنوان استرول گیاهی شناخته می شوند، به طور طبیعی در گیلاس ظاهر می شوند. این کمک به کاهش کلسترول بد (LDL) برای کاهش خطر ابتلا به سرطان و تحریک سیستم ایمنی بدن است.

۸- کم کالری:

یک گیلاس تنها چهار کالری است، بنابراین نیازی به احساس گناه در مورد اتمام یک کیسه در یک حرکت وجود دارد.

خواص گیلاس و دلایلی که شما را متقاعد می کند آن را مصرف کنید

مزایای سلامتی گیلاس

بسیاری از آنها نمی دانند که شیرین و لکه دار و  رنگ قرمز گیلاس، شامل بسیاری از مزایای سلامتی است. کارشناسان می گویند گیلاس نه تنها کمک می کند تا کاهش سطح خون اوریک اسید، بلکه درد عضلانی را درمان می کند. همچنین روند پیری را کاهش می دهد و مشکلات پوستی مانند آکنه و ولگاریس را کاهش می دهد.

۱- گیلاس و کمک به بهبود عضله

بر اساس تحقیق، گیلاس دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش تمرینات عضلانی کمک می کند. مطالعه ای که از سوی دانشگاه بهداشت و علوم اورگان در آمریکا انجام شد نشان داد که ورزشکاران که آب گیلاس را قبل از ورزش های طولانی مصرف کرده اند، بعد از مسابقه درد عضلانی کمتری نسبت به کسانی که نوشیدنی دیگری می نوشیدند احساس می کنند.

۲- گیلاس و کمک به خواب

گیلاس حاوی ملاتونین، شیمیایی است که مغز ما نیاز به تنظیم خواب دارد، کمک به کاهش  و جلوگیری از دست دادن حافظه و تاخیر در روند پیری از مزایای دیگر آن است. دانشمندان دانشگاه نورثومبریا در انگلستان نشان دادند که داوطلبان که آب گیلاس را می خورند، میزان ملاتونین خود را افزایش دادند.

۳- گیلاس و کاهش نقرس

آب گیلاس کمک می کند تا سطح خون اوریک اسید خون و درد نقرس را کاهش دهد. مواد شیمیایی به نام آنتوسیانین ها در گیلاس باعث کاهش التهاب می شوند تا درد مفاصل را کاهش دهند و همچنین اثرات آرتروز و آرتریت روماتوئید. درباره مزایای بهداشت گیلاس بیشتر بخوانید

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *