افزایش میل جنسی با تغذیه و تغییر محرک های اطراف

افزایش میل جنسی

یاد گرفتن راه هایی که باعث افزایش میل جنسی می شود در رابطه جنسی تاثیر زیادی دارد. اگر میل جنسی شما کم است، ممکن است علاقه مند به یادگیری چگونگی افزایش آن هستید. این چند نکته چگونگی انجام این کار را ارائه می دهد.

افزایش میل جنسی با این نکات مؤثر

  • داشتن نگرش مثبت و سطوح پایین تنش.
  • غذاهای یا مکمل های افزایش دهنده میل جنسی را امتحان کنید، اما بر آنها تکیه نکنید.
  • بدانید که چگونه خلق و خو را تنظیم کنید و از آن ناپدید نشوید.
  • خوردن برخی از شکلات یا شراب، و یا بازیابی سناریوها از طریق نقش بازی کردن را در نظر بگیرید.
  • در صورت لزوم کمک یک متخصص روانپزشکی را دنبال کنید.

یک نگرش مثبت روحی داشته باشید و سطح استرس خود را پایین نگه دارید . اگر احساس خوبی داشته باشید و اعتماد به نفس داشته باشید، ممکن است احساسات جنسی و جذابتری برای شریک زندگی تان داشته باشید .

استرس طولانی مدت و کاهش میل جنسی 

برای افرادی که مشاغل استرس زا و یا کسانی که با رفت و آمد طولانی کار می کنند (همه می دانیم که چگونه ترافیک استرس زا  است) ، اغلب بر  رابطه با جنس مخالف تاثیر دارد.  مردان و زنان به طور متفاوت به شرایط استرس زا واکنش نشان می دهند . برای مردان ، رابطه جنسی اغلب باعث  آزادی انرژی استرس زا است ؛ برای زنان ، استرس باعث آناتوم جنسی یا مواردی مربوط به آن می شود . درک واکنش های مختلف بین جنسیت و صحبت با همسر خود در مورد مهندسی زمان بدون استرس برای رابطه جنسی مفید است،

توجه به تغذیه

غذاهای خاص و مقوی که ادعا می کنند برای افزایش میل جنسی شما هستند را در نظر بگیرید ، اما بیش از حد بر آن ها تکیه نکنید، مکمل های طبیعی می توانند به افزایش جریان خون کمک کنند و گاهی به رفع خشکی واژن کمک می کنند.

برخی از مکمل های طبیعی که ممکن است میل جنسی را افزایش می دهد عبارتند از: ویتامین E ، روی، ویتامین C، آرژنین، ویتامین A، ویتامین C، بتا کاروتن، ویتامین B6 و ویتامین B کمپلکس . این مواد مغذی ممکن است به افزایش تعداد اسپرم ، افزایش حرکت اسپرم ، افزایش عملکرد غده پروستات، افزایش تولید تستوسترون و ایجاد سیستم عصبی سالمتر کمک کنند.

مواد غذایی افزاینده ی میل جنسی

  •  کرفس
  • صدف خام
  • موز
  • آووکادو
  • آجیل
  •  انبه
  •  هلو
  •  توت فرنگی
  • تخم مرغ
  •  جگر
  •  انجیر
  •  سیر
  • کدو تنبل
  •  شکلات

برخی غذاها و مکمل های طبیعی ممکن است مواد معدنی مورد نیاز به رژیم غذایی شما را اضافه کند ، اما برای ایجاد یک تاثیر بزرگ بر روی میل جنسی و عملکرد جنسی  زیاد کافی نیست .

این مواد عبارتند از:

یک رژیم غذایی سالم و مغذی با مقدار زیادی پروتئین ناب، و انواع میوه ها و سبزیجات تازه (به ویژه سبزیجات سبز برگ سبز تیره مانند کلم یا اسفناج)؛

مکمل های ویتامین و مواد مغذی روزانه برای رفع هر گونه کمبود رژیم غذایی؛

ورزش منظم (به اندازه کافی به شما عرق) و آموزش مقاومت و رسیدن و حفظ چربی سالم بدن

جنبه روانشناختی درگیر در رابطه جنسی 

تمایل جنسی اغلب می تواند توسط محرک های مفید یا مضر باشد. برای جلوگیری از تخریب خلق و خوی، موارد زیر را از اتاق خواب خود حذف کنید:

  • عکسهای والدین یا کودکان شما (که گاهی اوقات احساس می کنید به شما “خیره” هستند)
  • همینطور حیوانات خانگی که مایل به رفتن روی تخت شما هستند و باعث حواسپرتی می شوند

تاثیر فضای اتاق در رابطه جنسی

نوری را انتخاب کنید که می تواند کم نور باشد . یک لامپ سبک ، کم وات ، طیف کامل ، مطلوب ترین نور را فراهم می کند.

هوا را به اتاق خود بیفزایید و از بخور دادن ، روغنهای ضروری یا شمعهای نازک عطر برای ایجاد بوی دلپذیر استفاده کنید

آمادگی برای صمیمیت :

اگر شما در حال برنامه ریزی یک عصر عاشقانه با کسی هستید و آن را در “خلق و خو” نشان دهید.

قهوه و شکلات هر دو  به عنوان داروهای ضد افسردگی شناخته می شوند ، زیرا باعث ایجاد حالت های خلق مثبت ، آزاد شدن اندورفین ها ، فراهم آوردن انرژی و افزایش استقامت فیزیکی می شوند. شراب و سایر نوشیدنی های الکلی ممکن است به مردم کمک کند که آرام شوند ، هرچند که فقط مقدار کمی توصیه می شود.  مصرف زیاد می تواند منجر به ناتوانی در مردان شود.  مصرف بیش از حد می تواند باعث شود فرد از بین برود یا آگاهی از وضعیت را از دست بدهد.  در هر دو حالت ، هیچ احساس رضایتی دیده نمی شود و هر گونه پیشرفت های جنسی شامل رفتار جنسی غیرقانونی یا تجاوز جنسی خواهد بود.

افزایش میل جنسی

سناریوی مناسب برای شما و شریک زندگی تان

تمایل جنسی به سناریوهای متفاوت برای افراد مختلف مرتبط است.  شما نیازی به بازسازی جزئیات این صحنه ها ندارید.  شما می توانید یک یا دو عنصر کلیدی از صحنه را مانند یک صحنه یا  یک سناریو را ایجاد کنید که احتمالا موجب تغییر خلق و خوی شما خواهد شد.

گاهی اوقات بهتر است که رویکرد مرموزانه داشته باشید ، اگر ابتدای نقش بازی کردن با یک شریک هستید.  اغلب ، فقط اشاره ای به چیزی یا کسی آن را بسیار هیجان انگیز می کند ، می تواند به اندازه کافی مفید باشد . در صورت لزوم از یک درمانگر جنسی کمک بگیرید . اگر در معرض مشکلات جنسی هستید که از خواست ، شروع یا لذت بردن از رابطه جنسی جلوگیری می کند ، در نظر بگیرید که آیا این مسائل ممکن است از نظر روانی تاثیر گذار باشند یا خیر. اگر فکر می کنید آنها ممکن اثر گذار باشند ، از یک درمانگر جنسی کمک بگیرید. درمانگران رابطه جنسی اغلب در افراد برای مسائلی مثل ناتوانی جنسی یا از دست دادن لذت جنسی که ممکن است از افسردگی درونی و احتمالا تشخیص ناگهانی بروز کند، برای درمان استفاده می کنند .

درمانگران درمانی را به افراد و زوج ها ارائه می دهند و اغلب آنها “تکالیف” را به آنها می دهند تا به آنها کمک کنند تا سطح عادی عملکرد جنسی را بازسازی کنند .  به عنوان مثال، متخصصین جنسی ممکن است یک زن و شوهر را تشویق کنند تا روش های مختلفی را برای برقراری رابطه صمیمی با یکدیگر بدون داشتن مقاربت، برای کمک به بازسازی اعتماد و احساس پذیرش متقابل و غیر قضاوت در بستر ، تشویق کنند.  ایده اساسی که اکثر این نوع «تکالیف » را در بر می گیرد این است که رابطه جنسی تجربه ای است که در ارتباط با استرس، فشار و ناامیدی ایجاد شده است و بنابراین شما باید یاد بگیرند که با داشتن سرگرمی، پذیرش متقابل، کاوش و دادن هر لذت دیگر  آن را بازسازی کنید .

صبور باشید

اگر شریکی داشته باشید که علاقه و لذت بردن در رابطه جنسی و یا مسائل مربوط به عملکرد جنسی را از دست داده است ، صبور باشید و متوجه شوید که درمان می تواند چند ماه یا بیشتر طول بکشد تا موثر باشد:

اگر شما با فردی رابطه دارید که این مسائل را تجربه کرده است، شما هیچ قید و شرطی برای ادامه قدم زدن به او ندارید.  هر کس حق دارد رابطه جنسی رضایت بخش را دنبال کند و برای پایان دادن به رابطه به این دلیل که از نظر جنسی یا با هر دلیلی از نظر جنسی ناسازگار است اقدام کند .

اگر در عوض ، شما در یک رابطه طولانی مدت و متعهد با کسی هستید ، یک متخصص روانپزشک ممکن است بتواند به شما راهنمایی کند که چگونه به برخی از فشارها و قضاوت هایی را که شریک زندگی شما هنگام تلاش برای داشتن رابطه جنسی ممکن است احساس کند کمک کنید  اگر مشکلات شریک شما از آسیب های گذشته پیش می آید ممکن است لازم باشد یک درمانگر نیز خود کمک کند.

نقش تستوسترون در تنظیم میل جنسی

میل جنسی زنان و علاقه به شروع جنسیت ، به عنوان مثال، به مکمل های تستوسترون پاسخ می دهند ، که در اروپا تایید شده اند ، اما هنوز تحت آزمایش FDA در ایالات متحده هستند .  مردان همچنین معمولا مکمل های تستوسترون را برای پزشکان خود برای کاهش سطح غیر طبیعی تستوسترون ، افزایش میل جنسی و بهبود عملکرد جنسی ارائه می دهند. تولید تستوسترون مردان و زنان به طور طبیعی با سن کاهش می یابد ، اما کاهش می تواند با سیگار کشیدن ، نوشیدن زیاد و افزایش میزان بیش از حد چربی بدن در حالی که از نظر فیزیکی غیر فعال است ، تسریع شود. سطح تستوسترون مردان به طور طبیعی در صبح زود صعود می کند ، بنابراین اگر شما و شریک زندگی خود را در معرض مشکل جنسی قرار داده اید ، یا در صورتی که علاقه ای  به شریک جنسی خود برای رابطه جنسی نداشته باشید ، سعی کنید در صبح رابطه جنسی داشته باشید . قبل از انجام کار برای لذت بردن از خود وقت کافی داشته باشید ، زیرا افکار دیرکردن به کار می تواند خلق و خو را مختل کند.

تمرینات قدرت و مقاومت برای افزایش سطح تستوسترون

این روش اثر شدیدتری بر روی میل جنسی و عملکرد جنسی تا هر نوع درمان دیگر می تواند داشته باشد.

موثرترین روش برای افزایش تستوسترون – و در نتیجه افزایش میل جنسی طولانی مدت – در مردان و زنان ، شروع تمرین قدرت و مقاومت برای ایجاد توده عضلانی است . هر بار که شما از به بازسازی عضلات با بلند کردن وزنه و یا انجام تمرینات مقاومتی می پردازید ، شما قسمتی از فعالیت در تولید تستوسترون را که برای بسیاری از ساعت ها طول می کشد انجام می دهید .

مردان و زنان از افزایش فعالیت جنسی و لذت بردن از رابطه جنسی مطلع می شوند ، زمانی که آنها به طور مرتب تمرین می کنند که منجر به پاره شدن و بازسازی عضلات می شود و بنابراین باعث تحریک تولید تستوسترون می شوند.   اغلب تولید در تستوسترون و درایو جنسی می تواند بلافاصله در طول یا بعد از تمرین ایجاد شود.  برای بسیاری از زوج ها ، کار کردن با یکدیگر می تواند یک تجربه تحریک کننده باشد که موجب بهتر شدن خلق و خوی آنها می شود.

هنگامی که با یک رژیم غذایی سالم و مغذی حاوی مقدار زیادی پروتئین سبک و انواع میوه ها و سبزیجات ، تمرینات قدرت و مقاومت می تواند به مردان و زنان در از دست دادن بیش از حد چربی بدن کمک کند (که به کاهش تولید تستوسترون در هنگام اضافه وزن تا چاقی کمک می کند).

به علت افزایش تستوسترون در مردان و زنان، تمرکز نیروی قوی و تمرین مقاومتی برای زندگی جنسی خوب است. آنها عملکرد، دامنه حرکت و استقامت را افزایش می دهند؛ باعث تقویت روحیه، اعتماد به نفس و سطح انرژی می شوند و به شما کمک می کند تا احساس جوان تر و جذاب تر شدن داشته باشید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *