ورزش ایروبیک و آشنایی با این ورزش هوازی

ورزش ایروبیک و آشنایی با این ورزش هوازی

تا چه حد با ورزش ایروبیک آشنایی دارید؟ در این مطلب، شما در مورد ویژگی های ورزش هوازی و بسیاری از مزایای سلامتی آن یاد خواهید گرفت. شما همچنین می توانید با نمونه هایی از انواع تمرینات هوازی آشنا شوید.

ورزش ایروبیک چیست؟

کاری که به صورت روزانه انجام می دهید در نظر نگیرید.  آیا شما وزنه سنگینی را بلند می کنید؟ کشش ماهیچه های خود را کشش می دهید؟ یا شاید شما فعالیتی را انجام می دهید که موجب عرق کردن و نفس کشیدن شما می شود ، که باعث می شود پمپ خون شما از طریق رگهای شما جریان داشته باشد، زیرا اکسیژن را به عضلات منتقل می کند تا شما را در حال حرکت کارتان را ادامه دهد.

اگر این آخرین فعالیت را انجام می دهید، در حال تمرین هوازی هستید. ورزش ایروبیک هر فعالیت بدنی است که باعث  می شود بدن شما  عرق کند ، باعث می شود شما سخت تر نفس بکشید و قلب شما سریعتر از زمان استراحت بتپد.  این عمل قلب و ریه ها را تقویت می کند و سیستم قلب و عروق شما را مدیریت می کند و اکسیژن را به سرعت و کارآمدتر در سراسر بدن تان توزیع  می کند.

ورزش ایروبیک با استفاده از گروه های عضلانی بزرگ شما ، به صورت ریتمیک  انجام می شود که می تواند به طور مداوم برای حداقل ۱۰ دقیقه حفظ شود. قبل از پرداختن به مزایای ورزش هوازی ، اجازه دهید برخی از عناصر کلیدی را  فقط ذکر کنیم .

سیستم قلب و عروق از قلب و عروق خونی مانند قلب ، رگ ها و مویرگ ها تشکیل شده است که خون را در سراسر بدن حمل می کنند . ایروبیک نشان می دهد که چگونه بدن شما از اکسیژن استفاده می کند تا به اندازه کافی نیازهای انرژی را در طول تمرین برآورده کند.

مزایای ورزش ایروبیک

علاوه بر تقویت قلب و سیستم قلب و عروق، مشارکت در ورزش منظم هوازی دارای مزایای سلامتی دیگری نیز است  که عبارتند از :

  • گردش خون شما را بهبود می بخشد و بدن شما از اکسیژن بهتر استفاده می کند .
  • انرژی را افزایش می دهد .
  • استقامت را افزایش می دهد ، به این معنی است که بدون خستگی می توانید تمرین کنید .
  • کمک می کند تا خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید .
  • به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کند .
  • به کاهش چربی بدن کمک می کند.
  • به شما کمک می کند تا وزن سالم خود را حفظ کنید.
  • به کاهش استرس ، تنش ، اضطراب و افسردگی کمک می کند.
  • خواب را بهبود می بخشد.

ورزش ایروبیک و آشنایی با این ورزش هوازی

انواع ورزش ایروبیک

فعالیت های جسمی مانند پیاده روی ، دویدن ، دوچرخه سواری در محیط داخلی و یا رقص هوازی ، نمونه ای از ورزش هوازی است که موجب تقویت قلب و ریه ها می شود ، بنابراین بدن شما در استفاده از اکسیژن.موثر تر عمل می کند .  برای سلامت عمومی ، هدف تمرین ۳۰ دقیقه ای (یا سه تمرین ۱۰ دقیقه ای در روز) سه تا پنج روز در هفته با شدت متوسط ​​است.

شدت متوسط ​​نسبت به فعالیتی که تنفس شما را افزایش می دهد و قلب شما را سریع می کند اطلاق می شود . شما باید بتوانید با تمرینات شدید متوسط ​​صحبت کنید ،برای کاهش وزن، به تدریج تا ۴۵ دقیقه و یا بیشتر به شدت متوسط ​​تا شدید ۵ تا ۶ روز در هفته کار کنید، که حداقل یک روز استراحت در هفته را اجازه می دهد.

 میزان شدید اشاره به فعالیتی دارد که قلب شما را بیش از حد به خاطر تمرینات شدید به تپش می اندازد و تنفس شما سخت تر خواهد نمود و این بدان معنی است که حرف زدن یش از چند کلمه دشوار خواهد بود. پیاده روی ورزش ایروبیک با شدت متوسط ​​است.  زیبایی پیاده روی این است که با حداقل هزینه ها و آسان انجام می شود.

 همه چیزی که شما نیاز دارید ، یک جفت کفش خوب است ، لباس راحتی و مکان هایی برای پیاده روی: به عنوان مثال مسیرهای پیاده روی ، اطراف محله شما و همچنین در روزهای بارانی شما می توانید در محیط بیرون از خانه خود استفاده کنید . روش صحیح پیاده روی در زیر نشان داده شده است .

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *